Fina ringar

Idag blev det en lång dag utan bloggning! Jag och den-andra-Lokes-mamma-Alexandra med alla våra barn åkte på utflykt till Ulva Kvarn. Inte det lättaste upptäckte vi med sex barn sammanlagt att hålla reda på!
Bara att ta sig från parkeringen till själva området var en pärs :D
Den första butiken vi knallade in hade helt underbara smycken, mestadels ringar, helt i min smak! Handsmidda ringar av järn, silver och mässing. Jag gillar udda smycken. Smeden Thomas Höök hade också en intressant filosofi om hur ringarna ska framhäva eller kompensera handens form.

Han sålde också fina armband och halsband, hittade ett som jag blev förtjust i som jag tänkte gå in och köpa innan vi åkte hem. Men trötta gnälliga barn och stressad svettig mamma gjorde att jag glömde det. Synd.

Strax kommer foton från resten av utflykten, jag hittar ju inte i min dator längre sen jag stuvade om allt i den externa hårddisken!

Kommentarer
Postat av: Monica

fina ringarna var du får åka tillbaka ;) kram

2008-06-25 @ 23:02:37
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Tomas Höök

Glada mammor och en hel drös med glada barn. Det verkade inte ett dugg besvärligt. Tack för besöket. Ni får gärna låna roddbåtar nästa gång, det finns flytvästar till alla.

Jag är väldigt imponerad av att ni har utflykt med alla barnen, som om ni har all tid i världen, och sedan gör bloggsidor som om ni sitter framför datorn 24/7. Välkomna tillbaka.

Tomas PS.Jag kan göra jättestora såpbubblor också.

2008-06-26 @ 10:48:51
Postat av: Biruta

Hej, Thomas!

Ringen Du tillverkat har inte lämnat mitt vänster pekfinger sedan i somras. Den har liksom vuxit ihop med min hand. Alla som sett den frågar vem och var har gjort den både här och i mitt hemland - lettland.

När jag kom till Din verkstad några månader senare var du inte där mera. Jag upprepade vandringen flera gånger. Nej, det är möjligt att Tomas slutar pga tårna som börjat bekymra honom på nytt. Jag passade på att skaffa mig en ring till men utan Ditt råd hittar jag dess riktiga plats. Den liksom strider med både finger och de den första ringen jag fick.

Nu är Din verkstad stängd. Så synd! men jag fick höra en glädjande besked, nämligen att Du var där och gick utan någon hjälp. Jag blev väldigt glad över detta och nu vill jag skicka till Dig en nyårshälssning och önska Dig så hälsosamt nästa år som det är möjligt.

Med hjärtliga hälsningar och tacksamhet

fd kirurg fr Lettland

Biruta































2008-12-31 @ 13:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0