Gaah!!

Igår när jag skulle ladda in mina första bilder från nya kameran så ser jag att jag har cirka 0% kvar av utrymmet i datorn att spara på. Jaiks....
Tog tag i det nu på morgonen, ingen idé att börja ladda in en massa nya kort innan. Jag äger ingen extarn hårddisk, men en sån måste nog införskaffas. Däremot så tänkte jag ladda upp alla gamla kort på Windows Live Skydrive tillsvidare.
Alla foton ligger ju i datummappar, och på Skydrive kan man inte lägga in hela mappar på en gång utan måste först öppna dom och dra över filerna. När jag kommit till början av april vilket var några tusen filer, så tänkte jag starta uppladdningen på webben. Utifall datorn skulle hänga sig.
Trycker på "upload". Datorn blir tyst och mörk.....datorn dör...FUCK!
Det hade ju tagit ganska lång tid att bara förbereda uppladdningen!
Nu bränner jag alla bilder på dvdskivor istället, jag ska göra dubletter av skivorna för säkerhetsskull.....men det går segt och tar tid, dessutom måste jag för säkerhets skull kontrollera skivorna i mannens tjejdator så att allt finns där, och tjejdatorn är komplett värdelös och långsammare än en snigel med rollator!

Sen ska jag leka med nya kameran!

Kommentarer
Postat av: Sanna

haha du skulle inte vilja sitta framför min dator det hör jag det! Hoppas det löste sig!

2008-06-12 @ 22:04:12
URL: http://sannahenefelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0