Middagen

Nu så, handling och middag avklarad. Loke hjälpte mig som vanligt med rullkorgen på affären. Jag fick en liten överraskning när jag plockade upp varorna vid kassan.......
Loke hade slängt i lite soja och marinader som jag inte skulle ha och dessutom hade han plockat ner såna där hårda plastbitar som prismärkningen till grönsakerna sitter i, såna som brukar sitta på hyllorna i grönsaksdisken!
Mycket smidigt, jag gav dom till kassörskan, då kunde hon ju liksom se direkt vad grönsakerna kostade!
Perfekt att göra sallad när det är sånt här fint väder, jag stod ute på verandan och skar grönsakerna!
 
....det var det där att få mat att se god ut på kort......
Faktum är att det inte blev så himla gott, snåljåpen var mig tätt i hälarna när jag handlade och fick mig att välja coop extras tonfisk istället för den vanliga vad-den-nu-heter.... den där snåljåpen gör ofta intrång i min hjärna och styr mina händers riktning när jag handlar.

Nu är barnen ute på gräsmattan och spelar någon slags strandpingis/slåss med rackertar. Bäst att passa på att vara ute innan solen går ner, undrar om det kommer bli någon väderförändring, min kropp värker satan!

                            
Glöm inte MisoPrettytävlingen HÄR             Och vinn en CupCake-top HÄR


Kommentarer
Postat av: Emma H !

haha tack, jag hade den faktiskt bara där för fotots skull ^^

2008-06-03 @ 19:37:53
URL: http://enmammut.blogg.se/
Postat av: Viktor

Åh najs!:)

hahahaha hästar och allt:P låter roligt:)

jasså hur gammal är du?:) tillräckligt gammal för att vara mamma till barn iaf:)

jaaa, jag har massor med båtar i olika former:) vi har en stor segelbåt som vi brukar glida omkring i stockholms skärgård :)

2008-06-03 @ 19:42:17
URL: http://snowfreak1.blogg.se/
Postat av: Minna

Haha nä, det är den inte. Den som är på den svartvita bilden är min kompis hund, och den andra är en som var på utställningen. Båda två är av rasen Barbet.



tack för stödet också :) Om du fotar maten mer i höjd med maten så att den ser mer 3d ut så brukar det bli bättre :)

2008-06-03 @ 19:44:03
URL: http://den-annorlunda.blogspot.com
Postat av: Marie

Minna: Det finns alltid såna där anonyma töntar som kommenterar, det är så barnsligt!

Tack för fototipset, det ska jag testa nästa gång :o)

2008-06-03 @ 20:17:45
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0