"...jag sitter fast...!"

Det hade gått bra när mina stora barn sov borta hos Mia, skönt, man blir ju lite orolig att dom ska stoja hela natten!
Jag åkte dit strax före lunch för att hämta barnen, Loke saknade sina syskon.
Vi fikade och åt mackor tillsammans innan jag skulle åka hem. Mia lyckades klanta till det BIG time och fastnade med sin ring i snirklorna på dörrhandtaget!
Hon såg riktigt rädd ut, snäll som jag är förevigade jag det komiska ögonblicket åt henne. Jag lovar att hon kom loss direkt efter!

Mias lilla hundvalp Ture blir bara sötare och sötare för varje gång jag ser honom, jag tror jag ska hundnappa honom!

Mannen kom hem ungefär samtidigt som vi gjorde. Vi åkte till Avesta för att hämta ut en ny växellåda till hans älskade Cheva Pickup, lådan rasade ju på den på midsommarafton. Tydligen så var Avestas bussgods närmast för oss om man skickat efter så stora prylar!
Bussgodspersonalen tyckte nog att växellådan var på tok för stor och otymplig i allafall, för dom hade helt sonika böjt och knorvlat ihop ett rör där oljestickan ska sitta, antagligen för att "kollit" skulle bli kompaktare. Mannen mycket upprörd över det och vill reklamera frakten med tanke på skadan. Gubben på bussgods menade på att han visste att det inte var under frakten det hade hänt, det måste han som skickat den gjort, det kunde man tydligen avgöra genom att det satt en tejpbit just vid böjen (?).....Samhall i all ära........
Vi tänker fylla i en anmälan om skada, rätt ska vara rätt, frakten kostade i allafall några hundralappar!

Hemma igen rusade mannen ut i maskinhallen och började fixa med bilen, jag gick och tittade på min halvfärdiga lekpark till barnen.....tvingade mannen att vara med och komma på hur vi ska fästa ruschkanan. Sand till sandlådan får jag nog hämta på släpkärra, jag tänker i alla fall inte bege mig ut på vägarna med traktorn och fylla i skopan! Det vet man aldrig hur det kan sluta :D

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jisses! Rätt "duktigt" gjort att lyckas fastna med ringen i dörrhandtaget. ler Tur att hon kom loss på egen hand iaf...



Den där valpen blir ju en riktig sötnos! Man vill bara pussa och pussa och pussa på den när man ser bilden.



Och mannen är lycklig nu förstår jag när han får mecka?



Kram

2008-06-27 @ 21:05:09
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Mumari svarar

Eva Kramgo: haha, lycklig...om det vore så väl, han tycker inte alls om att mecka egentligen, men han avskyr min volvo så han har bråttom nu att få ihop sin bil! Bara att hålla tummarna för att den begagnade växellådan funkar som den ska...

2008-06-27 @ 21:11:32
URL: http://mumari.se
Postat av: Mia

Ha, ha ha... såg jag ut sådär när jag fstnat.. Ja visst var jag rätt duktigt va!? Ibland lyckas man. Tack för lånet av barn, dom skötte sig utmärkt jag lånar dom gärna igen. Kram

2008-06-27 @ 21:40:06
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Lotta

Dåligt packat från början anser jag !!

Och man ska ju inte lösa ut ett trasigt paket utan att kolla att allt är okej.



Hoppas att det var okej med era grejer!!

Men som erfarenhet av att vara paketombud så kan man ju inte rå för hur paketen som kommer ser ut.



Himla gullig hundvalp din kompis har!!

Ha de gott, Kram =)

2008-06-28 @ 01:33:22
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Helena

Ååh, vem skulle inte vilja ha den lilla godingen...;)

2008-06-29 @ 16:01:14
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ååh, vov.. hjärtsnörp. :(

2008-06-30 @ 16:00:28
URL: http://hagalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0