"Kolla måsbilen"

Idag har vi varit i Valbo och handlat tråkigt dyra bläckpatroner till skrivaren. Det är så supertrist att lägga en massa pengar på det, roligare att bränna det på snygga saker, det är ju inte direkt någon som uppmärksammar bläckpatronerna; "-Åh! Nya patroner! Snygga, var har du köpt dom nånstans?"

Vi passade på att glädja våra McDonaldsmagar när vi ändå var i Valbo också, det blev driven eftersom det var proppat med människor överallt! Vi åkte en bit bort för att äta, där var det istället proppat med måsar. Måsarna såg på en gång att vi käkade McDonaldsmat, dom flockades runt bilen och satte sig till och med på framrutan och glodde in på oss i bilen!

(Jag vet...vi valde en plats i trevlig miljö att äta på, bland pappersåtervinning och en massa containers, men det var fullt på varenda parkering!)
En liten elak flicka gick förbi med sin pappa. Hon pekade på vår Tattar-Buick och skrattade rått:
"-Hahaha! Kolla på måsbilen!"
Jag och mannen tittade på varandra och muttrade, jag funderade på att sula en QP-cheeseburgare på det elaka barnet som hånade min "fina" nya bil. Men jag åt upp min hamburgare istället, kanske en mås hämnades åt mig och släppte en fågelklutt på henne.

Måsarna var faktiskt riktigt roliga att fota! Det blev en hel del bilder som jag ska göra i ordning!

Innan vi åkte från Valbo var vi in på leksaksaffären eftersom mannen lovat Loke en ny traktor för en hel evighet sen, och uppenbarligen trodde att Loke både förstått och lagt det löftet på minnet. Det blev en Magnumtraktor till maskinparken, en sån där tung plåtmodell, som håller för det mesta. Jag ska lägga upp kort på Lokes maskinpark sen, ungen är galen i traktorer, och det är bara dom som är exakta kopior av riktiga traktorer som han vill ha, färgglada låtsastraktorer i plast lockar inte alls!

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Är du galen??? Det är ju skitdyrt att köpa bläckpatroner i butikerna!!! S

Gör som jag och beställ dem från Nordic Ink istället. Beställ idag och du har dem oftast i brevlådan dagen därpå (eller kanske någon dag till om det är "högsäsong")



Länk till Nordic Ink: http://www.nordicink.se/



Soliga kramar med små regnskvätt som bilaga ;-)

2008-06-23 @ 15:41:40
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0