Gårdagskvällen och idag

....nu är jag människa igen.....jag har inte varit särskilt bakis sen igår kväll men trött och seg som en sengångare!
Men lite vila på soffan för en stund sedan och en dusch så känner jag mig pigg igen!

Igår eftermiddag åkte Ellen och Alfred till sina kusiner för att sova där och jag skjutsade Loke till sin farmor och farfar. Så vi skulle vara megamycket barnlediga en hel kväll och natt!
Jag åkte till gården där mannen jobbar efter jag lämnat Loke och passade på att ta mig tid och strosa runt där och titta och fråga och undra om allt möjligt som jag inte hinner när jag har barnen med mig.
Jag är så fascinerad av allt, det är nästan 300 mjölkande kor där, plus alla ungdjur! Korna mjölkas i karusell, det var intressant att se! Jag var också modig och duktig och hjälpte till att driva in korna från hagen när dom skulle in för mjölkning. Jag var rätt skraj och kände mig ganska liten då.....
Jag hade kameran med mig och fotade under tiden. Här är en lustig kor:

Kolla hennes horn, jag tog flera kort av henne just ör att hornen såg så roliga ut.... rätt var det är så nickar hon med huvudet och då ser jag att hornen hänger som två fladdrande hundöron! Det såg inte klokt ut och jag fick ingen förklaring på varför eftersom hon var inköpt sent.

Vi kom ifrån gården vid 7-tiden på kvällen, åkte direkt till Bolaget. Det var en skitelak tant i kassan som vägrade kolla leg på mig, fattade hon inte att det förstörde en stor del av min kväll?? Jag som till och med hade tofsar i håret!
Jag kände mig sur och trumpen över det, bestämde att mannen fick köra när vi åkte och åt på Saloon, själv drog jag på mig min cowboyhatt som ni ser i tidigare inlägg!
Kvällen blev trevlig, mycket god mat. Mannen skämdes för att jag knäppte en massa kort med min stora kamera inne på Saloon...men vad sjutton! ;o)

Det blev inga vildare utsvävningar än restaurangen, vi åkte hem och sov, dödströtta! Man är inte van att vara ute sent!

Imorse åkte jag och hämtade Ellen och Alfred först och sen åkte vi till Ica Maxi och Lindex. Barnen fick flipfloptofflor och linnen.
Till mig själv köpte jag en färgad ansiktscreme med antirynk-och -lyft-effekt bara för att den där kärringen på Bolaget var så hjärtlöst elak!
Som plåster på såren fick jag visa leg på macken när jag skulle köpa snus till mannen.

Nu är manenn hemma, vi ska åka till Garpenberg tror vi...
Mannen är elak och håller just nu ett föredrag att det är bevisat att det inte finns några antirynkcremer eller lyftande cremer.....jag tror det....jag vill tro det!

Det här blev ett långt inlägg! Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mjölkning i karusell? Spännande. Min kompis Jessica var med och utvecklade mjölkningsroboten som finns på diverse gårdar nu - DeLaval förstås.



skönt med barnledigt. Vi skulle definitivt sova...

2008-06-14 @ 20:35:12
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com
Postat av: JoHo

Åh vilken ELAK tant på Systemet, hon borde ju fattat att du ville visa leg :p (Men det lät som om ni fick en mysig kväll ändå! :D)



Coolt att de mjölkar kor i karusell förresten, det har jag faktiskt inte sett "på riktigt", bara i en försöksbesättning när jag var på DeLaval på studiebsök... funkade det bra?

2008-06-14 @ 21:35:36
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Mumari svarar

JoHo: Ja, det var en fruktansvärt elak tant, en riktig klimakteriehäxa!

Mjölkkarusellen såg ju hur smidig ut som helst! Alla kor gick in i tur och ordning och det gick så lungt till :o)

Det är ju inte många gårdar i uppland som har karusell, kanske någon till bara.

2008-06-15 @ 10:30:04
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0