Stackars katt

Det var en höjdare att grilla rådjurskött! Tur att man är mästerkock ;o)
Jag hann med att vila en stund innan mannen kom hem, jag ringde honom och meddelade att han skulle passa sig för att okynnesringa till mig under hemfärden för jag skulle minsann ta tillvara på varenda minut jag kunde! Jag vilade så intensivt att jag tvärsomnade, vaknade med ett ryck och den där konstiga känslan som man bara kan få efter att ha sovit en stund fullt påklädd på eftermiddagen/kvällen; förvirrad, lite arg, ont i halsen, äcklig smak i munnen och extremt känslig för ljud och starkt ljus. =Toppform ;o)
Jag hade ingen aning om vad det var för dag eller hur länge jag slumrat men jag hade en aning om att mannen borde varit hemma redan. Jag ringer till honom och undrar vart han är.
Han svarar att han är på väg hem men att han "bara ska hjälpa till att skjuta en katt".
....va??  Vems katt ? frågar jag förvirrat.
Jag har kört på en katt, säger mannen.
Jag lägger på och lägger mig en stund igen. Det tog riktigt lång tid innan jag vaknade till och blev hyfsat normal igen. Jag var osäker på om det där med katten verkligen var på riktigt. Jag ringer igen, det var på riktigt. Stackars katt,...den hade visst suttit vid vägkanten och hoppat rätt ut framför bilen. Man får väl trösta sig med att det åtminståne var en cheva-pickis som orsakade himlafärden, hade jag varit katt hade jag klart valt det framför min skruttibangbang-volvo....ja....definitivt.
Jag är inte makaber....jag är realistisk.....och fortfarande mycket trött....
Det är nog bäst att jag går och lägger mig!

Var med och tävla i någon av mina tävlingar!

Kommentarer
Postat av: Olle

Stackars kisse...

Ett under att våra 4 tjockisar har klarat sig från att bli överkörda på dom 5 år vi bott här... Grannarnas kissar stryker med lite då å då verkar det som...

2008-05-09 @ 23:12:47
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

jag har förlorat många katter genom åren, det gör lika ont varje gång i hjärtat....jag överlever med hjälp av min galghumor tror jag...

ska nog berätta vad som hände med jordfästningen av min älskade katt blomma för ett år sedan...

2008-05-09 @ 23:16:31
URL: http://mariwi.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag är en riktig kattmännsika..har alltid älskat dessa 4-benta hårbollar o skulle aldrig klara mig utan dem..Tyvärr så har jag mist många just i trafiken då vi bor nära en större väg =/ O just nu så saknar jag en av mina kissar, misstänker att hon som många andra mött sitt öde just på vägen men OM hon blitt påkörd så hoppas jag att personen avslutat hennes ev lidande precis som mannen din gjorde. Hellre det än att hon plågas i ngt dike.



Fin blogg du har o kulig läsning!



//Ulrika

2008-05-09 @ 23:58:57
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Amaia

Hoppas du haft en härlig fredag! :)

2008-05-10 @ 00:02:58
URL: http://amaialayla.blogg.se/
Postat av: DENISE DORNELL

jag gillar den undre!

2008-05-10 @ 01:32:01
URL: http://dld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0