Hemma igen

För en gångs skull kom vi iväg i tid och var på plats i tid! Enastående för att vara oss.
Dopet hölls utomhus i en gammal kyrkoruin från 1100-talet, det var mycket fint även om jag har lite svårt att förlika mig med det kristna budskapet. Men, man måste ju inte avlägga trosbekännelsen, som förövrigt är ett ganska lustigt ord i mina öron!
Efter dopet bjöds det på kallskuret och fika. Mycket gott. Jag har äntligen lärt mig att äta potatissallad och någon slags ädelost, snart är jag vuxen ;o)
Lite bilder från dagen:

 
 

Jag går nu runt med "Trygga Räkan" envist på hjärnan, mycket irriterande!

Nu är det gräsklippning som gäller!

Kommentarer
Postat av: Minna

Äsch, jag är häxa och wiccan så det är raka motsatsen till kristendomen. Men samtidigt känner jag att de flesta psalmer blivit så allmäna (typ Tryggare kan ingen vara och blomstertid) så jag orkar inte bry mig.

2008-05-31 @ 18:19:58
URL: http://den-annorlunda.blogspot.com
Postat av: Marie

Minna: Jag drogs åt häxhållet när jag var "ung"... jag accepterar att andra vill döpa sina barn och gifta sig i kyrkan. Men jag kan ärligt talat inte förstå varför i hela friden man egentligen ska göra det om man inte är religiös? Det övergår faktiskt mitt förstånd. Men alla är olika, jag gifte mig borgerligt och vi åt bröllopsmiddag på ett cowboyhak, det passar min image ;o)

2008-05-31 @ 18:49:03
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0