Hippie-Jippie vad bra det går!

....eller inte....
Jag slapp i alla fall se kråkor flyga upp och ned i Tierp.
När jag åkte iväg i min supervolvo började den låta som världens största hårfön! Halvvägs till byn stannade jag och öppnade motorhuven och tittade lite.....
Jag såg........en motor.
Jag är ju inte så haj på motorer, men jag hörde att den lät rent ut sagt fördjäkligt! Jag vågade inte åka ända till Tierp med min fina kvalitetsbil, men jag tänkte att fram till affären i samhället kan ju inte vara nån fara!

Jag parkerade vi Konsum och gick in och handlade. Loke verkar allt som oftast göra succe när han hjälper mig att dra rullkorgen och så även denna gång. När handlingen var avklarad satte vi oss i bilen igen och skulle åka hem.
Men det hände ingenting när jag vred på nyckeln, eller jo, tändningen gick på, men startmotorn verkar vara tvärdöd!
Precis då kom två unga killar förbi, dom hade sin bil brevid min, en mycket snyggare volvo.......
Jag frågade om dom kunde hjälpa mig att rulla igång bilen, snälla som dom var så hjälpte dom mig! Antagligen så kommer dom aldrig nånsin läsa det här men jag tackar dem ändå här!
Så hem kom vi, men nu sitter jag där jag sitter. Bilen startar inte och barnen är hos kompisar och leker. Tack och lov ser kompisarnas snälla föräldrar till så mina barn kommer hem.



Klicka här och ta chansen att vinna kitschigt läckra priser ;o)

Vill du vinna en top målad av mig? Klicka här!
När jag märkte först att bilen lät illa blev jag rosenrasande på mannen och ringde och undrade med mild röst vad han gjort med min bil! Det var han som hade den igår. Mannen=oförstående. Jag får väl tro honom, det är ändå han som åker på att laga skrothögen! ;o)

Kommentarer
Postat av: http://glitterandbling.blogg.se

hoppas du får en toppen fredag! :)

2008-05-30 @ 15:03:51
URL: http://glitterandbling.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilken fin bloggdesign du har! :)

2008-05-30 @ 16:42:19
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0