Meningslösa funderingar

Igår lyckades jag trampa in en liten glasbit i foten. Fast jag fick ut den så vitt jag vet så har det gjort så förbaskat ont i det pyttelilla såret att jag knappt kunnat stödja på foten!
Det orsakade meningslösa funderingar från min sida och meningslös diskussion med mannen när vi gått och lagt oss...
Jag (halvsovande): Är glasfiber gjort av glas?
Mannen: Hur menar du nu?
Jag: Ja men typ, glasfiberväv....glasfiberull....
Mannen: ....jag vet inte riktigt...kanske inte riktigt glas....
Jag: ...men det heter ju GLASfiber......
Mannen: ...jo...men GLASnudlar är ju inte gjorda av glas...
Jag: .....det är ju i och för sig sant....och inte GLASmästare heller...

Snark.....

Är det bara jag som går runt och kan undra över såna där ointressanta saker? Jag brukar undra en massa saker som jag aldrig skulle kunna fråga om för då skulle jag bli idiotörklarad!
Appropå glasfiberull så kommer jag ihåg när jag var liten, vi höll på bygga vårt hus i Täby och det var nästan färdigt. Det stod balar med Rockwool här och där och mamma och pappa hade sagt att man inte fick peta på dom. Jag tyckte dom såg så fina och mjuka ut, som kycklingdun!
När inte någon såg smög jag iväg och kramade en mjuk och gosig isoleringsbal.  Jag hade inte kunnat föreställa mig att den kunde vara annat än mjuk, den såg ju så gosig ut!
Fy sjutton vad stickigt hemskt det blev på hela kroppen och jag blev tvungen att erkänna vad jag gjort!

Kommentarer
Postat av: dolly

Tack detsamma :) ska kolla in den nu..

2008-05-26 @ 08:31:30
URL: http://dolly.blogg.se/
Postat av: emy

haha, fan vilket skönt samtal! :D

2008-05-26 @ 08:41:15
URL: http://emysfashion.blogg.se/
Postat av: Olle

Haha...såna där djupa funderingar kan vi oxå ha ibland när vi är trötta....eller iaf jag...och frugan morrar att hon vill sova... :)



Ha en underbar dag..trots glasbitar, ömma fötter och stora moln!

2008-05-26 @ 08:44:43
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Olle: Ja, men om du också har såna där djupa funderingar så måååste det ju vara helt normalt! ;o)



....och det var bara ett i mängden....

2008-05-26 @ 08:48:52
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0