Smoothies

Helt plötsligt fick jag ett enormt intresse för bär! Röda bär, blå bär, frukter och dylikt.
Jag funderar på vad vi kan ha för släktingar och vänner som har bär och frukt på sina tomter som bara går till spillo för att ingen orkar plocka av det. Jag kan komma och plocka! :o)
Jag längtar redan till blåbärssäsongen! Och äpplen, nu måste vi börja intressera oss lite för våra vildvuxna äppelträd så vi kan avla fram perfekta söta äpplen. Kanske det går att tämja våra sura körsbär också?
Vill ni veta anledningen till mitt plötsliga frukt-och-bär-intresse?
Jo, det är vår nya Smoothiemaskin, även kallad blender. Vi har blivit sjuuuukt besatta av smoothisar! Jag går ut i köket och mixar och trixar med apparaten. Sen sitter jag och mannen med varsit glas och mumsar i oss röran. Mannen är plötsligt mycket intresserad över ingredienserna och jag redogör det exakta innehållet för varje smoothie jag tillverkat. Vi diskuterar vad man skulle kunna lägga till eller ta bort och planerar och memorerar inför nästa smoothietillverkning!
Jag vill göra gröna och röda och gula och blåa smoothisar, varje dag!



Mannen påpekar att jag har fått en lila smoothiemustach......och jag bara ler.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0