Härlig eftermiddag

Jag förstår inte! Vart tar alla timmar och minuter vägen egentligen?
När jag var färdig i lagården i morse så skulle jag bara duscha och äta frukost, fast i omvänd ordning, sen hämta barnen vid bussen och åka till Alexandra (klicka för att komma till hennes blogg)som jag träffade på ett kalas i lördags. Hon bor typ bara tio minuter härifrån!
När jag duschar så får Loke sitta i baljan och bada under tiden så jag har koll på vad ungen gör. När vi är färdiga lindar torkar jag honom oc klär på honom så han är färdig. Springer upp på övervåningen för att hämta kläder till mig själv.
När jag kommer ner igen är Loke borta.
Men så hör jag ett kluckande (bokstavligen kluckande) skratt från duschen...... därinne sitter Loke i badbaljan igen som det fortfarande är vatten kvar i. Loke är fullt påklädd och badar för glatta livet!
Leta fram nya kläder till honom igen i våran tvättbuffé, jag är dålig på att sortera in ren tvätt så det är oftast självservering från korgen med ren tvätt.
Tillslut är vi redo att åka, stressad, bussen har nog redan släppt av barnen, men så kommer jag på att jag måste montera fast bilstolen i min bil! Det tar sin tid och under tiden springer Loke ner och sätter sig på en hink vid grinden till Highlandkorna och ropar hej till dom.
När vi väl kommit iväg och fram var det skönt att få slå sig ner hos Alexandra och bli serverad kaffe och fika. Hennes Loke och min Loke lekte så gulligt med varandra och hennes bonusbarn som fyller 6 år lekte med Ellen och Alfred. Perfekt!

Tyvärr mulnade det på ganska snart så min somriga outfit kändes plötsligt väldigt ogenomtänkt. Vi klarade oss från regn och nu när jag kom hem så verkar det bli sol igen. Fast det blåser mycket!
Min Loke somnade som en stock när vi kom hem, det gjorde nog hennes Loke också, och Ellen har somnat på soffan även hon.
Jag måste säga det igen; hur coolt är det inte med två jämngamla Lokar som bor så nära?!

Har ni haft en trevlig dag?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jätte bra bilder ialla fall.

Då måste du vara väldigt duktig för dina bilder ser ut o vara tagna med värsta super kameran.



:)Kram

2008-05-26 @ 16:16:08
URL: http://honutannamn.blogg.se/
Postat av: Marie

Maria: Tack så mycket :o) vad glad jag blir!

Men det är faktiskt förvånadsvärt bra kamera med tanke på att det är i en mobiltelefon i alla fall.

Kram

2008-05-26 @ 16:23:31
URL: http://mumari.se
Postat av: Maria

Inlägget va till för mina arbetskollegor och mig. Varit lite mycket på jobbt idag. Dock har vi löst det nu.



Har din dag varit bra hittills?



kramar

2008-05-26 @ 16:29:36
URL: http://honutannamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0