Samtal med P3 Krister....

Varför gör jag det?? Jag kan banne mig inte låta bli att ringa till P3 Krister! Det är som om dom trumpetar ut en direkt uppmaning till MIG när dom ber folk ringa in.

När jag och Mia åkte hem från karlssons pratade vi om när man har gjort bort sig och vägrar erkänna att man har fel. Jag berättade om hur jag gjorde bort mig på min och mannens första "dejt".....
När hon släppt av mig hemma sätter jag mig i bilen för att hämta mina barn vid bussen. Krister i P3 börjar precis och dom vill höra om dejter som blivit tokiga. Jag förbannar min hand jag vet inte vilken gång i ordningen när den slår numret på telefonen..... och jag kommer med...
Det här var min historia;

Jag och mannen träffas alltså på vår första dejt, vi har träffats hemma hos mig en gång tidigare och jag är fortfarande nervös och spänd. Vi äter mat på ett litet Värdshus i Heby. När maten kommer tycker jag att min mun har förvandlats till en stor glufsig St Bernads mun som äter slafsigt och dregligt. Jag känner mig lätt stressad. Maten behöver saltas och jag tar det lilla saltkaret i glas. Jag hejdar mig......blir äcklad, förskräckt och framförallt.....förbannat upprörd!
Det är larver i saltet! Små vita äckliga larver! Fy sjutton! Jag uttrycker tydligt hur äckligt jag tycker att det är medan min blivande man mest sitter och förvånat iakttar mig och försöker snällt säga att det inte kan vara larver.
Jag lyssnar inte, jag bokstavligen klampar bort till ett annat bord för att ta ett annat saltkar. Men det är larver i det saltet också och jag går i taket!
Fy vad vidrigt äckligt! Ohygienist! Jag vrålar att det här ska minsann personelen få sota för! Min blivande man gör nu lite större ansträngningar att lugna ner mig. Jag lyssnar inte och viftar efter personalen. Men ingen verkar ha tid med mig och jag bestämmer mig för att gå fram till disken. Då lyckas min blivande make få mig att lyssna:
-Det är inte larver, det är riskorn!
-Nej! Det är äckliga larver!
-Det är riskorn så att inte riset ska bli fuktigt...... säger han sammanbitet...
Jag blir kall i hela kroppen....jag inser att han givetvis har rätt, vilka larver skulle rimligtvis trivas i ett saltkar??
Mycket skamsen tvingas jag lugna ner mig och erkänna att jag hade fel, det var liksom ingen idé att försöka hävda att jag hade rätt längre.....
När ilskan lagt sig börjar jag garva hysteriskt istället.
Förstå att han ändå gifte sig med mig tillslut! Han borde ju ha lagt ner redan då och trott att jag var den mest förvirrade tjejen i hela världen!

Och det är inte den enda incidenten av liknande slag som jag orsakat......

Detta berättade jag i varje fall i P3, det gick nog i ultrarapid, för jag blev så chockad och nervös över att jag kom med!

Nu måste jag göra mig färdig att åka till doktorn, jag berättar mer om dagen sen!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: DENISE DORNELL

Ha en bra dag! :)

händer de nått kul?

2008-05-27 @ 15:14:32
URL: http://dld.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Tack detsamma! :)

Din dag verkade ju faktiskt BLI bra.

Och tro det eller ej - Christer i P3 är mitt favoritprogram på radio så jag hörde detta och skrattade gott! ;)

Tur att ditt lilla utspel om "larverna" inte skrämde iväg din man då...Han kanske tyckte du var lite intressant och komisk när du gjorde sådär. Hellre det än en stel dejt typ... :)



Trevlig eftermiddag!

2008-05-27 @ 16:47:07
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Marie

Lilla Fröken: Haha, vad pinsamt att du hörde det :D Min man har blivit ganska härdad nu av liknande utspel ;o)

2008-05-27 @ 17:07:34
URL: http://mumari.se
Postat av: Lilla Fröken

Äsch han får bara ett ännu intressantare liv! ;-D

2008-05-27 @ 17:11:44
Postat av: whatthefuck

Jag förstårinte... varför var det riskorn i saltet? För att riset inte skulle bli fuktigt? men vad gjorde det i saltkaret?... plocka dom upp riset ur karet när de skulle laga ris, och är inte det mycket onödigt jobb?!? hahaha, jag tror det var larver, din man ville bara få tystpådej....varflr lägga ri i saltkaret? Ja må ha hjärnsläpp just nu men ja fattar inte ett jota... förklara marie förklara, innan ja blir gaaaalen, hahaha

2008-05-27 @ 17:53:53
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Marie

Whatthe: Jag tror att det är därför i allafall. Jag har sett det på fler ställen sedan dess. Alltså, bara några riskorn i. Typ...

2008-05-27 @ 18:32:26
URL: http://mumari.se
Postat av: Marie

Lilla Fröken: haha, ja, så sant det!

2008-05-27 @ 18:32:54
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

Asg! Du är ju störtskön!! :)

Det är kul med impulsiva människor...även om det blir lite tokigt ibland... :)

2008-05-27 @ 19:35:11
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Olle: Haha, ja, det där var ungefär som med 6st-baguetterna på konsum.... :D

2008-05-27 @ 20:03:11
URL: http://mumari.se
Postat av: Alexandra

Nej! Missade jag dig!? Lyssnade bara bitvis den tid jag var i bilen idag. Christer är mitt favvoprogram, men det är inte alltid jag hinner lyssna för jag måste tydligen ta hand om dom där barnen eller något ;)

2008-05-27 @ 20:22:12
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Just det - till Whatta... det är riskorn i saltet för att s a l t e t ska hålla sig torrt och riskornen dra åt sig fukt. FAst det kanske var förstått redan och jag bara missuppfattar ironi eller nått ;)

2008-05-27 @ 20:27:11
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com
Postat av: Marie

Alexandra: Det känns skönt att höra att du slapp höra mig i radion :D jag har lite ångest över det!

Krister brukar börja precis när jag sitter i bilen och väntar på barnen vid bussen, jag borde ställa in en annan radiokanal....jag har varit med i p3 säkert tio gånger snart! Inom loppet av knappt två år :S

...mani....

2008-05-27 @ 21:31:42
URL: http://mumari.se
Postat av: Linn

haha, underbart.. han måste ha fått ett väldigt bra/galet intryck efter den incidenten men det kanske var därför som han var tvungen att träffa dig igen :)

2008-05-27 @ 23:08:39
URL: http://nollkommanoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0