Wiho vilken ...

Wiho vilken härlig dag det blev!
Inte som jag planerat med det gör ingenting. Innan jag kom iväg utbröt smärre kalabalik bara. Våra hundar får inte vara i köket när vi åker bort, dom river i allt möjligt då......därför har vi en liten procedur att knyta fast dörrhandtaget till köksdörren i hallens element....en mycket svår och avancerad knut måste man göra, en rosett knyter Dumper upp lätt som en plätt. När jag knytit knuten första gången, kommer jag på att handväskan ligger kvar i köket.....upp med knuten, knyta igen....något klirrar, någon skäller och krafsar på dörren....hunden på fel sida om dörren.
Knyta upp, släppa ut hund, knyta igen........men så hittar jag inte nycklarna, dom ligger säkert i köket.....knyta upp igen..... jag skenar stressad in, noterar att hunden har vält ner en kaffekopp från bänken. I samma stund som jag ser det lyckas jag välta ett glas. Golvet glittrar av keramikskärvor och glas.....slarvig mamma tänker att det får hon ta när hon kommer hem.
Slarvig mamma kommer också på att hon inte köpt någon födelsedagspresent till barnet som är huvudperson på kalaset. Tur att dom har en hel del på ica i byn!
Nöjda går vi ut från affären med inslagen Barbie-dvd och mjukisko.

Kalaset var hur trevligt som helst! Det var faktiskt många vuxna där, jag fick nya bekantskaper! Familjen bor i en underbart vacker gammal skola med alldeles kornblå dörrar. Jag åker ofta förbi där och har alltid varit avundsjuk på dörrarna.
Jag träffade en annan bloggande mamma med (hör och häpna) en son som ska fylla två som heter Loke! Hur stora är oddsen? Våra Lokar fann varandra efter en stund och lekte i sandlådan. Shit.....jag måste köpa en sandlåda till Loke, ett barn utan sandlåda och klossar.....vad ska det bli av honom? Hemma gräver Loke i lite utspilld vete ;o)
Jag blev kvar alldeles för länge på kalaset, det var så skönt att bara få vara där och fika och prata medan barnen lekte så fint! De stora barnen hoppade studsmatta och lekte i en trädkoja.
Framåt kvällningen fick jag bråttom hem till våra djur. När vi är nästan hemma så säger Ellen:
-"Just det ja mamma....Madelif (födelsedagsbarnet) har ingen TV...."
-"Va??!
Dottern upprepar det hon sa.
Jag: -"Varför sa du inte det innan vi köpte en Barbiefilm??"
Ellen: -"Jag tänkte inte på det då..."
Jag antar att dom har tv....att det bara var Ellen som har missuppfattat något för att Madelif nyss lärt sig svenska, hon kommer från Holland. Jag hoppas att födelsedagsbarnet slapp le och låtsas att hon blev jätteglad över en DVD-film!
Bilder kommer strax!

Har ni haft en bra dag?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha, nej dom har faktiskt inte TV! men det finns datorer i huset, så det ska nog funka i alla fall. Jättekul att träffa dig! Jag hoppas vi snart ses igen - kom över på lite fika och tjyvrökning i nästa vecka vettja!

2008-05-24 @ 20:02:00
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com
Postat av: Marcus Å

Är det du som också bor på landet? :)

2008-05-24 @ 20:03:44
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Marie

Marcus: Jajemen, jag bor på landet ;o) Syns inte det :D

Alexandra: Men oj, fast dom kanske kollar på tv via nätet då i datorn.....pinsamt att köpa just en film...Jag lovar att komma över till dig så våra Lokar kan leka ;o)

2008-05-24 @ 21:53:31
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0