Eftermiddagen

Jag kom precis hem från Tierp där jag har varit med barnen och handlat lite. Jag tänkte att det skulle vara trevligt att ta en promenad med vagnen och kika i lite affärer (dom få som finns), men när vi kom fram vräkte regnet ner.
Det blev en snabbtitt i Rummet Rita där det finns både inredningsprylar och fina smycken. Jag köpte ett armband och ett halsband.

Trots regnvädret så var det en hel del folk ute på köpingen, inklusive de gamla alkisarna som säkert stått där sen jag gick i skolan, med ölburkar i handen.
Dessutom satt den en gubbe på gatan och spelade dragspel, med sig hade han ett litet barn som även det skränade med dragspel. Jag blir illa berörd, det är väl illa nog att vuxna människor sitter och spelar dragspel för småpengar med en lapp att deras familj svälter, ska även barnen behöva inbillas att man tjänar pengar på det sättet?


Veckans Läsare blev Lotta!♣VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Kommentarer
Postat av: Monica

gillar inte heller när ungar får vara med så! Blir som i utlandet !



Men du VILKA FINA SMYCKEN SUPERNAJS JAG ÄLSKAR BAGLADYN SMYCKER, OCH DEN LILLA PÅSEN ÄR JU UNDERBA!!



Bra köp!! Nått för galan kanske ;)

2008-10-03 @ 16:44:37
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0