God Morgon

Det blev inget bloggande igår kväll, jag var på alldeles för dåligt humör för det.

När mannen kom hem från jobbet igår eftermiddag så skyndade vi oss att packa in familjen i bilen för att åka till Avesta. Jag ville kika i Bagheeraaffären och sen passa på att snoka runt efter spännande fotoställen.
Vi hade lite bråttom om vi skulle hinna till Bagheera innan stängningsdags.
Halvvägs dit kom jag på att jag hade minneskortet till kameran kvar i datorns kortläsare, mannen vägrade konstigt nog att vända för att hämta det vilket gjorde Mumari på hopplöst dåligt humör. Vad är det för mening med att åka nånstans om man inte har kameran med sig? Den är lika viktig som plånboken ju!
Vi kom fram till Bagheeraaffären fem minuter innan dom stängde, det blev en snabbtit, men jag hittade en cool wctdress till Loke och en wcttröja till mig som är jätteskön. Mumari blev liiite gladare men kunde inte släppa det där med minneskortet.
Jag tvingade mannen att åka runt och leta efter affärer som kunde tänkas ha minneskort....utan resultat, allt var stängt.
Till råga på allt så började det spöregna också.
Innan vi åkte hem sprang vi in på Coop i Sala för att handla lite, jag köpte hårfärg för att pigga upp mig själv lite.
Jag vet att det inte var så längesen jag blekte håret, men jag har haft ett sug efter att bli mörkhårig ett tag nu.
Jag köpte mörkbrun och en rödaktig färg. Tillbringade hela kvällen med att göra slingor, bara för att upptäcka när jag sköljt ut färgen att den blandat sig totalt och allt blev en och samma färg.....bara mörkbrunt!
Jag ville ju verkligen ha lite röda skiftningar i!
Dessutom skrämde jag skiten ur Loke när jag hade färgen i håret, han vrålade förskräckt "Neeeej!" när han såg mig och sen gick han och gömde sig.
Barn är brutalt ärliga.....

Jag ska försöka fixa i lite rött idag....

Det är riktigt höstrusk ute, regent vräker ner och det blåser otrevligt, smhi har visst varnat för snö också men det kommer nog inte hit.

Vad sjutton ska man hitta på idag för att känna sig lite mer uppåt?

Var med i min annorlunda fotoutmaning FreakyFridayFoto! Klicka här och se veckans tema!


Veckans Läsare blev Lotta!♣VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Kommentarer
Postat av: Malin

Regn,regn och regn uch så jäkla tråkigt det kan vara.

Du ska inte försöka åka till fyrispark i dag på loppisen kl 12 kanske kan pigga upp dej lite i detta skitväder.

Jag ska i alla fall försöka palra mej ut med min donna hon vill säkert gå ut men inte jag först ska jag dricka mitt kaffe sen ska hon få komma ut

2008-10-05 @ 09:06:39
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: Olle

Haha.. "Neeeej" :) Vilken diskret liten kritiker du har. :)

Verkligen pisseväder idag.. Vi hade tänkt åka till Örsundsbro..det är väl Mickelsmäss marknad idag har jag för mig?! Brukar va trevligt, men inte i ösregn... :P

2008-10-05 @ 12:30:21
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Monica

Vaaaaaaaaaaaaaaa?????

Vända han inte för att hämt kortet??? = ingen mat på bordet idag!

Kan forstå hur du mådde då sen såg du säkert en miljon olika foton som du skulle ha tagi om du hadde kamera



Hahahaha skrattar åt Lokes kommentar !

Ska bli kul att se bild sen , jag tycker du passar så himla bra i mörkt;)



Kram ha en skön söndag , hoppas på att det inte kommer snö

Här nera blåser det som sjutton riktigt inne väder!!

2008-10-05 @ 12:33:40
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Blue

Hemskt irriterande det där... när minneskortet inte sitter där det ska - i kameran.



Alltså... jag blir helt yr i skallen när jag läser om vart ni åker för o handla...



Gävle ena dan... Uppsala en annan, o så lilla Sala en tredje... o så nu då Avesta.



En annan håller sig till Avesta o Sala åsså nån gång ibland Västerås.

2008-10-05 @ 22:26:24
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0