Klädpanik nr sextioelva

Lantis till trots......jag har i alla fall klädpanik BIG time inför Veckorevyns Bloggala som är nästa torsdag.
Igår kom en klänning jag har beställt från London. Jippi så glad jag blev!
Men givetvis så passar ingenting rakt av på liten Mumari.......den måste sys om en aning.
Stora fina bloggerskor som dricker latte varje dag skulle antagligen lämna in klänningen till en sömmerska och få det tillfixat (eller stora fina bloggerskor skulle kanske köpa en efter sina egna mått för 5000 spänn, och med största sannorlikhet inte en sådan klänning som jag har köpt) men Mumari tar fram sin farmors gamla symaskin som gick sönder sist den användes.

Jag har nu skruvat isär den vid undertråden, plockat ut skrämmande stora råttor (märkligt att dom trivs inne i maskineriet), jag har smörjt där det såg ut att behövas med någon slags Singer-Motor-Kräm från 40-talet.
Och gissa vad! Nu går den som en klocka!

Nu ska här sys om och in! Inte för att jag ens är helt säker på att jag törs visa mig i klänningen, men OM jag beslutar att ha den är det bara en solbrun och spänstig kropp som saknas, ett par skor som passar till, och ett par låååånga slanka ben.
Tips emottages tackasamt, var köper jag de sista petitesserna?


Var med i min annorlunda fotoutmaning FreakyFridayFoto! Klicka här och se veckans tema!


Veckans Läsare blev Monica! Vem blir nästa veckas läsare?

Kommentarer
Postat av: Monica

när får vi se klänningen ?

2008-10-08 @ 18:04:57
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Olle

Jag tror ändå mera på gummistövlar och overall-looken....högklackade gummistövlar! :)



2008-10-08 @ 18:56:45
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: whatthefuck

Jag troooooor jag såg ett par ben på H&M?

2008-10-08 @ 20:06:35
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: elena cn

En veckas hårt träningsläger på Kanarieöarna! Spanjorerna har en massa snygga skor också!

Postat av: Eva (kramgo_72)

Solbrun - det finns ju solspray/solduschar

Spänstig - ähhh, det är du ju redan!

Skor - svårt att tipsa om när man inte vet hur klänningen ser ut...

Långa, slanka ben - sätt fast dem i sträckbänken, på en vecka bör de ha blitt rätt mycket längre... ;-)



Kram från Dalkullan

2008-10-08 @ 20:45:22
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Jen

Naaw, du är tillräckligt söt och fin ändå.

Inga tips behövs här inte :)



Härligt med någon som kan fixa saker och ting själv, istället för att skrika högt när det krånglar. (jag syftar faktiskt på mig själv..-harkel-)

Klänningen kommer säkert sitta perfekt och visa en utstrålning på den fantastiska och härliga människa du är.

Ha en underbar kväll och försök varva ner...

kanske med en kopp choklad och en bra bok.(?) :)

2008-10-08 @ 21:44:23
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: adeliah

Hur går det med syslöjden? Och vem är det som ska med? Eller skulle du åka själv? Glamour passar väl dig finfint... längre ben... jag har hört talas om photoshop.. kanske något du bör prova?

2008-10-08 @ 22:29:25
Postat av: Lotta

Nu har jag skickat adressen till dig igen. Det funkade inte sist då kanske ?

Ha en bra dag =)

2008-10-09 @ 07:18:00
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0