Sminka mig frisk


Hostelihost...jag har precis hämtat de stora barnen, Loke har somnat på soffan efter en dag full med hyss. Han har bland annat försökt länsa skafferiet till hundarnas förtjusning.
Det finns (fanns) visst allt möjligt i vårt skafferi, Loke har glatt rotat fram nejlikor, havregryn, gorgonzolasås och glögg-gud-vet-hur-gammal.....

Nu när Loke så fridfullt sover gäller det att noga planera min tid, jag väljer mellan att vila mig frisk eller duscha/klä mig/sminka mig frisk. Jag måste åka till affären och till apoteket så det får antagligen bli det sistnämda.
Jag brukar inbilla mig att om jag bara piffar upp mig lite så känner jag mig inte lika sjuk, hasar jag runt i mjukisar med håret som ett fågelbo på skallen så känner jag mig ungefär lika pigg och vacker som Kristina Lugn ser ut.....

Nä...duschen och alvedon nästa.....


Veckans Läsare är Elena! ♣ Vem blir nästa veckas läsare? 

Kommentarer
Postat av: Lina

jag tror du har smittat mig. Är också förkyld.



Måste vara något datavirus:P



2008-10-23 @ 21:57:59
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Jen

Ho ho! Jag känner igen det där..

jag brukar dock välja det första.

Sen har jag å andra sidan inga ungar att ta hand om. :)

Så här blir det vila. (om man bortser från promenaderna med vovvarna i munkjacka och solglasögon)

:P

2008-10-23 @ 22:35:19
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0