Jag ser!!!

Nu börjar mina ögon vänja sig något med linserna.
Igår när jag kom hem från stan satte jag i dom. Jag har ju aldrig haft linser förrut så första linsen var pillig att sätta i, jag råkade antagligen boinka till den så den vände sig ut och in och satte in den åt fel håll. Det var ett himla sjå innan den satt som de skulle och ögat blev rätt irriterat. Den andra linsen fick jag i rätt tan problem.
Men det känns fortfarande ovant, lite grusigt under ögonlocken. Ni som har linser, kände ni så i början?
Dessutom blir jag lite illamående, jag ser liksom för bra hela tiden!
Men jag hoppas att mina ögon snart vänjer sig helt!
Jag hade även beställt färgade linser utan styrka tillsammans med mina vanliga linser från LensesOnly.
Jag är alldeles imponerad över hur mycket billigare det är att beställa linser därifrån! Kundservicen var kanon, över förväntan och det uppskattar jag!

Mina färgade linser tänker jag vänta ett tag med at testa, jag ska låta mina ögon vänja sig med dom jag har i nu först. Dessutom kom jag på att jag nog måste beställa nån sån där linsvätska och burkar till mina vardagslinser, om jag skulle vilja vara utan dom ett tag så måste jag ju ha någonstans att lägga dom!

Var med i min annorlunda fotoutmaning FreakyFridayFoto! Klicka här och se veckans tema!


Veckans Läsare blev Monica! Vem blir nästa veckas läsare?

Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

När jag skaffade linser så satte optikern i den först och då fick jag testa i tio minuter, det kändes jättekonstigt...

Sen var jag på linsträning för att lära mig hur jag satte i dem, det funkade ganska bra.



Nu har jag haft linser ett bra tag, jag kommer inte ihåg om det kändes grusigt, det tror jag inte.. men när mina ögon är trötta så känns det lite smågrusigt. Och jag vet att mamma (som precis börjat med linser) tycker att det känns lite smågrusigt ibland, då hon haft jätteproblem med att sätta in linserna.



Men det är ju något som man har i ögonen som egentligen inte ska vara där, så det är klart att man känner av det i början.. :P :)





Spännande med färgade linser, det tycker jag verkar kul, men har aldrig testat :) :P Vilken färg har du beställt?

2008-10-08 @ 09:35:47
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Välkommen tillbaka till den seende världen ;)



vilken färg var dom färgade?

2008-10-08 @ 10:30:53
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Har du inte fått lära dig hur man ska göra av optikern...?

Tänk på att sakta vänja ögonen vid linserna, genom att bara bära dem kortare stunder i början, annars finns det risk för skador på ögonen.

Det är normalt att det kan "kännas" lite i början - men tänk på att ta ut dem om det känns alltför obehagligt/grusigt. Det är ju lite olika tjocklekar på linser beroende på tillverkare och annat.



Vill du veta mer så kan du gärna maila mig och fråga - har själv haft linser i några år + att jag har jobbat hos en optiker som optikassistent. ;-)



Stor kram

2008-10-08 @ 10:38:43
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Har du endagslinser då ? Jag kör med månadslinser, tycker det är jättebra o man kan ha dem längre än en månad. Man känner när de börjar bli dåliga(jag tar ju ut dem varje kväll). Jag minns att jag oxå tyckte det kändes som grus i ögonen den första tiden o jag var rädd för att de skulle åka ut !

Ja det är ett pill att sätta in dem o ibland även för att få ut dem om ögat är för torrt.

2008-10-08 @ 21:47:19
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Pyret

Jag är relativt ny på linser (skaffade dem i Maj) och jag tycker fortfarande att det är grusigt. Kanske inte lika mycket som de första veckorna, men ändå så pass mycket att jag tänker på det. Mycket möjligt att mina ögon inte är gjorda för linser, men det är ju så bekvämt att slippa glasögonen (som alltid är smutsiga och i vägen). Illamåendet känner jag också igen. Under första månaden mådde jag illa till och från, kände mig snurrig och ibland svimfärdig. Dock har dessa symptom avtagit och nu känner jag aldrig så.



Hoppas att grusigheten för dig försvinner snart. Lycka till med den nya synen och de kommande nya ögonfärgerna!

2008-10-09 @ 09:12:08
URL: http://ettpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0