God morgon

Telefonkö.........tut....din plats är ...11... i kön....
-jag hatar telefonköer!!!!

Det är något fel som är trasigt på Chevan så jag har ringt Norrlands Custom och beställt grejer, den drar oförskämt mycket soppa så jag hoppas att det hjälper med att byta ut något som låter så roligt som LAMBDASOND......

Det är också något fel som är trasigt med Lokes förkylning så jag har pratat med BVC, han är mer förkyld igen och skulle ha fått nån spruta med vaccin idag, men det fick bli uppskjutet till nästa vecka.

Även i min skitdator är det något fel som är trasigt, så jag ska sätta mig i telefonkö till Pc.city också. Jag måste ta reda på om datorn kommer fungera bättre om jag sätter i mer ram-minne i den, det känns som en billigare lösning än att köpa ny....
Det sitter 1 gb ram-minne i den nu men den verkar inte orka med Vista och Photoshop, den blir jättevarm och stänger av sig utan förvarning. Riktigt irriterande! Jag hoppas verkligen att man kan åtgärda det med mer ram-minne, men det känns som att det skulle vara alldeles för enkelt så det går säkert inte....

God morgon på er!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Värsta slaget av telefonkö är ändå de som inte behagar tala om vilket nummer i kön man har!?! Hamnade i en sån för ett tag sen och höll på att bli galen av frustrationen över att inte veta typ nånting!?! Men jag var tvungen att komma fram så det var bara att vänta, och faktiskt så gick det fort - men tänk om man hade haft hundra framför sej i kön och inte fått veta det...!?! Morr... >:-[



Alla trasiga fel låter också jobbigt... Det enda som skulle vara värre än att tillbringa resten av livet i en telefonkö är förmodligen ett totalt datorhaveri utan någon som helst förvarning innan!?! Gaaah!!!



Min dator är förresten inte heller riktigt frisk, påstår maken och ungarna, men det vägrar jag inse... Det man inte ser finns inte!? ;-)

2008-09-17 @ 09:07:58
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Olle

Vista är tungkört...för mycket visuellt skit! Ställ in den på "bästa prestanda"...då blir allt grått och trist och o-animerat som i gamla hederliga Windows 98, men datorn blir betydligt snabbare!!! :)

Lycka till!

2008-09-17 @ 19:14:46
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Monica

håller med hatar kö!!

Var bättre för då var det upptaget och man kkom fram tillslut, nu känns det som att man blir sittade i kö,mens dom fikar eller nåt;(

2008-09-18 @ 13:02:53
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

1Gb RAM för Vista och PS - det är alldeles för klent det. 1 GB är minimikravet när man kollar systemkravet för Vista Home Premium. (0,5 för Basic) Vista är dock väldigt tungkört...



Sen kanske inte processorn orkar med heller, den ska vara på minst 1 GHz (0,8 för Basic). Jag kör med 2 på min bärbara och det känns trögt ändå med det...



Jag skulle nog rekommendera en ny dator i ditt fall ändå *ler*

2008-09-18 @ 14:30:49
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0