Helvetes dag!!!!

Jag är liiiite lätt hysterisk....rättare sagt tokigt j*%¤#la hysterisk!!!!!!!!! Gaaaahhh!!!!

Hur min morgon började har jag ju redan skrivit.....det var som sagt bara början.......

Man kan ju säga att strulet som har varit idag började redan igår, när jag åkte till Pc-city för att köpa nytt ramminne till min dator.
Jag tog med mig min laptop och tågade in med den under armen på Pc-city och sa att jag skulle ha ett stort och billigt ramminne, killen bakom disken plockade fram vad jag skulle ha och började skruva upp min dator.......
-Nej-nej-nej...stopp och belägg, jag sätter i det själv sa jag! Eftersom kundtjänst absolut gett mig det intrycket att det kostade pengar om personalen började rota i min dator på arbetstid så tyckte jag att det var bäst att vara snål.
Men vi byter utan kostnad sa killen. Jaha, okej då, tänkte jag.
När han öppnar min dator säger det bokstavligen boff....fluff....boff....... det är rätt mycket hundhår i fläkten!
-Oj....... sa jag tafatt...vi har hund.....
-Jo...jag ser det.....går datorn bra annars?
-Ja, jo....eller.....i våras började fläkten låta som en moppe....men den lagade sig själv efter en stund och tystnade.....sa jag.
-Nej....den lagade inte sig själv.....den kunde inte snurra och slutade låta illa av den anledningen....det är lagrerna som gått sönder i fläkten. sa datakillen.

Jag undrade då om han kunde sätta i en ny fläkt när han ändå höll på, men se det gick inte för det var tydligen snudd på omöjligt att hitta på rätt sort.
Men han blåste rent hela datorn och satte in mitt nya ramminne så att jag nu hade 2,5 gb istället för 1 gb.
Det gamla minnet han plockade ur var på 512 mb och det fick jag med hem.
När jag startar datorn hemma är den ju faktiskt märkbart snabbare.....fläkten snurrar och låter som ett reaplan. Riktigt irriterande!!!

Jupp, det var gårdagen det....

Imorse fick jag för mig att rensa och flytta om filer och fixa lite i både min och mannens dator, jag måste ha ställt till med något dumt....jag tappade bort hela nätverket och kunde inte komma åt internet. Ilsken har jag trasslat med det halva dagen, tills jag kände mig tvungen att ge upp för att inte riskera att behöva få en sån där söt tröja där man kramar sig själv.....

Frisk luft, det var vad som skulle få min hjärna att klarna tänkte jag, jag gick alltså ut och konstaterade att det ser ut som rena rama Ryssland på tomten, gräsmattan är skrämmande lång eftersom gräsklipparen ständigt går sönder. Men, händig som jag är så tänkte jag laga det!
En rem till klippaggregatet skulle sättas dit......det krävdes VÅÅÅLD! Jag fick dit remman....och min tumme, mellan remmen och remskivan....AAAAJJJ!!!!
När jag fått loss remmen var det bara startproceduren kvar.....man måste starta den helvetes åkgräsklipparen med batteriladdaren. Vrrrroooooom!! Yes, nu var det bara att köra!
Jag kör ut från maskinhallen, kommer två meter, sen blinkar soppalampan......in i maskinhallen igen, stänga av skitgräsklipparen och åka och tanka dunken.
Nästan framma vid macken börjar soppalampan i bilen lysa, jag tankar bilen och börjar åka hemmåt.
Halvvägs hemma kommer jag på att jag glömt att tanka dunken, vänder, åker och tankar den med.
När jag är hemma igen gör jag om startproceduren med kablarna, kör iväg, klipper 4 meter, sen hoppar remmen av igen!!!
Parkerar i maskinhallen igen, jag känner mig rätt bortom sans och vett, ilsket hämtar jag häcksaxen och börjar frenetiskt klippa gräset vid verandan med den.
Jag hinner inte klippa så länge, jag kommer på att jag måste åka och hämta Alfred hos en kompis.....
När jag sätter mig i bilen kan jag knappt hålla i ratten för mina armar och händer bara skakar av den vilda häcksaxklippningen i gräset.

När vi kommer hem så orkar jag inte ta tag i gräsmattan igen utan återgår till datorn och nätverket, jag får äntligen allt att funka igen! Yes! Äntligen något som går bra idag!!!!
Eftersom mannen gnäller att hans dator är så slö tänkte jag prova sätta i ramminnet som var över från min dator i hans. Jag skruvar upp luckan, tar ur hans minne och provar försiktigt mitt gamla minne......det passar inte.....så jag sätter tillbaka hans och skruvar ihop hans dator. När jag provar att starta den så funkar den inte! Datorn surrar men skärmen är svart! Oups!!!
Att jag ens kom på tanken att prova något dylikt en dag som denna??? Hur dum får man vara???

Nu sitter jag gråtfärdig
och hoppas på att mannen ska komma hem snart, jag vill ha McDonalds!!!! Jag vill tröstäta! Och det trots att jag gått upp ett antal kilon så att mina jeans är aningens för trånga......det är petitesser jämfört med min dag idag!

Om ni ens har orkat läsa enda hit så får ni en guldstjärna av mig, ja, det får ni faktiskt! En guldstjärna med er länk i!
Muntra upp mig!

Kram på er alla läsare och hoppas ni har haft en mer lyckad dag en jag!

Förresten, Olle, ni har möjligtvis inte rea på RoundUp? Jag tror jag ska spruta bort hela gräsmattan!


Puffar lite för bloggkoll också!
Bloggkoll 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Herre gud...! Plötsligt känns det väldigt lugnt och rogivande att ha fått tillbringa dagen i "vårdsvängen"!? Jag har ju bara behövt sitta i ett antal väntrum, köra ett antal mil hit och dit mellan olika vårdinrättningar samt ändå inte få nån ordentlig diagnos ställd... I jämförelse med din dag har jag ju haft rena rama semestern - och det är ju inte ens jag som är sjuk! ;-D Nä, jag ska verkligen inte klaga!!!



Stackars dej... <:-)



(Min sjukling mår förresten bättre igen nu - vi hade nog egentligen inte behövt flänga runt som vi gjorde. Men det kan ju ändå vara bra att kolla upp att det INTE är nåt allvarligt... Ja, ja!).



Hoppas din kväll blir bättre än vad dagen har varit!!! :-)



2008-09-18 @ 17:58:41
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Lilla söta Mu... se det positivt... det kan inte bli värre ;)

2008-09-18 @ 17:59:17
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Isabel

Tänk på allt du har fått gjort. Fixat den ena datorn och tankat bilen. Imorgon blir en toppen dag.

2008-09-18 @ 18:05:37
URL: http://bellanros.blogg.se/
Postat av: Catti

För min del innehåller det här inlägget en hel del igenkänningsmoment vad gäller "strularintedetenasåstrulardetandra". Pulsen stegrades vartefter jag läste. Hoppas du fått tröstäta rejält nu och att du får en lugn kväll

2008-09-18 @ 19:02:18
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Olle

Förlåt...men jag kunde faktiskt inte låta bli att le lite när jag läste... :) Fick en sån där känsla att man liksom bara vill ge dig en kram, klappa dig på huvudet och försäkra dig om att det kan faktiskt inte bli värre än så där!

Kände förresten igen mig i det där med att åka och tanka dunken men glömma att göra just det. :P



Vi har tyvärr ingen rea på Roundup...men vi har jättefina gräsklippare!! ...som det inte heller är rea på iofs...men det är en investering!!! :)

Klippa gräs med häcksax förresten...det har jag faktiskt ALDRIG hört talas om att nån har gjort... Ergonomiskt!!!



Hoppas du får en behagligare kväll iaf!

Krampårej!!!

2008-09-18 @ 19:16:21
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Mia

Guud vilken dag du haft! Stressigt värre... Hoppas mannen kommit hem med en påse från Donken! ;o)

Kram

2008-09-18 @ 19:31:32
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ojojoj, vilken dag du haft !!

Jag har inte haft så kul själv men det är ju ingenting efter din historia !!

Hoppas kvällen blir bättre nu då =)

2008-09-18 @ 20:03:02
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch, det låter verkligen som en p-ssdag. Önskar jag kunde komma med något uppmuntrade och käckt tillrop, men är själv utmattad efter min dag. Hoppas du fick din McDonalds-mat i alla fall, det lät inte alls dumt faktiskt ;-)

2008-09-18 @ 20:21:19
URL: http://intedingranne.wordpress.com
Postat av: Malin B

Kära du, vilken dag.

Hoppas innerligt att du fick "all skit" på en och samma dag så det kommer massor med bra på en och samma gång nu! =)

2008-09-18 @ 20:45:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Vojne vojne... vilken dag du har haft! *kramar om*

Självklart har jag läst hela inlägget - brukar alltid göra det, för man vill ju absolut inte missa en enda rad av det du skriver!



Min dag ja, jo den har väl varit något bättre än din då kanske - men jag har förbannat ont i kroppen igen, och det är kylan som ställer till det för mig antar jag. F-n, man har t o m fått ta fram fingervantarna ju!



Ha en fortsatt trevlig kväll - här blir det en snabb dusch och ett hopp ner i lopplådan nu med full dos smärtstillande och "lyrisk" medicin... som jag förresten ff mår lite konstigt av. Hjärtklappning är INTE skoj som biverkning...

2008-09-18 @ 20:58:27
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: SagoElin

Förlåt om jag kanske skrattar lite.. eller ja, fnissar.. Men det är lixom så typiskt.. är det inte det ena så är det, det andra.. Eller som för dig: Allt på en gång! Men morgondagen måste ju onekligen bli bättre så du har i alla fall något att se fram emot :) Lilla rara..fnissar Njut av maten och sov så gott! Kramar

2008-09-18 @ 20:59:37
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Monica

klart jag orkar läsa läser alltid dina inlägg det vet du !

oj vilken dag du haft , jag skäms här jag sitter mjobbade till 11,30 sen har jag suttit i soffan vavat mellan data och böcker!

Hoppas du får en lugnare dag i morgon kram

2008-09-18 @ 21:03:10
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Jen

Nä fy f*n! Och här är jag ego och gnäller om min förkylning...

Jag hoppas verkligen att du fick din Mc Donken mat!? :)



Gräsmattan: Skit samma, den slutar växa snart,

vintern är på väg och snart kan du ploga bort den :P

2008-09-18 @ 21:22:45
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Vissa dagar ska man inte ens gå upp. Så är det bara. Det blir Murphys lag - lagen om all jävelskap. Den brukar jag råka ut för titt som tätt i den här familjen.



Hoppas kvällen blir lugn och att morgondagen blir mycket bättre.



Kram

2008-09-18 @ 21:49:53
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Adeliah

Här är jag! Bara ute efter den där utlovade GULDSTJÄRNAN!!! Var är den? Får jag den hem på posten? Kan jag ha den i håret när jag går på stan? Jag ÄLSKAR guldstjärnor!!!

2008-09-18 @ 21:51:17
Postat av: elena cn

Ja, jag kunde inte sluta läsa! Jag förstår att du är pissed off, jäv..gt förbannad och gråtfärdig. Jag skulle ha gett upp långt tidigare. Damm i datorerna har vi också råkat ut för. Som tur är kan min gubbe det mesta om datorer och han brukar hitta minsta fel som han senare åtgärdar. Som sagt jag skulle ha gett upp..

Otroligt bra kämpat!!

2008-09-19 @ 00:15:31
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Misen

Oj, oj - jag hade inte läst detta igår. Vilken dag... Alltså ibland är det som att man har nån slags antimaskinenergi som bara förstör allt elektroniskt. Har hänt för mig med två (2) jobbdatorer. Hoppas du får en bättre dag idag fredag och håller tummarna för att alla maskiner håller sig på sin plats. (Och, behövs det verkligen klippas gräs, snart kommer ju löven...?)

2008-09-19 @ 10:14:32
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: niccan

OJ!

Det var inte illa pinkat att hinna med på EN dag! =O Förstår att det var motigt..! Var det i samband med detta som det inte heller gick att komma in på din blogg?

Hoppas att allt är bättre nu!

//annica

2008-09-19 @ 13:12:09
URL: http://enligtniccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0