Höstpromenad

Jag och Loke-Liten har tagit en förmiddagspromenad i skogen. För säkerhets skull tog jag med en kasse ifall vi skulle hitta svamp. Och gissa om vi gjorde det! Ett par meter in i skogen fanns det hur mycket trattkantareller som helst! Det var bara att skörda, helst snabbt innan Loke trampade ner alla ;o)
En halvfull ica-kasse fick vi ihop.
Sen blir det det där klassiska problemet när man kommer hem.......: -Varför skulle jag plocka så mycket! Det är ju asjobbigt att rensa!





Det är så himla fint i skogen nu, gula löv på marken överallt. Den tidiga hösten är absolut den vackraste årstiden!

Nyss har vi hämtat Alfred från skolan och därefter ätit lunch, jag värmde på rester från igår då jag hade gjort en enkel pastarätt i stil med "man-tager-vad-man-haver". Jag rostade solrosfrön ihop med kryddor i stekpannan, sen fräste jag på paprikabitar och hackad vitlök, strimlade i bacon och sen hällde jag i grädde. Och vanlig spaghettie till det, riktigt gott blev det! Solrosfröna passade mycket bättre i än vad jag hade föreställt mig!

I eftermiddag ska vi åka till min kompis Sandra en stund, det är skönt att åka dit, barnen leker så bra och det blir alltid trevligt prat :o)


Puffar lite för bloggkoll också!
Bloggkoll 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo att plocka svamp är kul, rensningen är mindre underhållande =) Jag har aldrig hittat trattkantareller, men de är väl kanske svårare att hitta än de knallgula !

Ha en trevlig eftermiddag, kram =)

2008-09-22 @ 12:49:01
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Malin

Va roligt

Var själv uppe i skogen i går och plockade kantareller och trattkantareller fick i hopp 30 l trattisar och 3l gulakantareller

2008-09-22 @ 14:40:39
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Åh, vad underbart! Höst och Vinter (fram tills januari är slut) är verkligen de allra vackraste årstiderna.. Då blir jag levande.. ler Och de där underbara skogspromenaderna när det är sådär kyligt och klart.. Ååh.. jag lixom bubblar av glädje bara jag tänker på det! Imorgon blir det skogen för oss med.. Dock inte så långt in med tanke på barnvagnen men.. Lite iaf :)

2008-09-22 @ 21:10:42
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jag är helt frälst nu i kantarellplockning. Vilken tur du har som kan plocka "runt hörnet"!

Solrosfrön var ingen dum idé!! Det lät jätte gott:)

2008-09-22 @ 21:12:45
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Ja hösten är en helt underbar årstid med alla färger... Jag älskar även den kyliga friska luften som är ute, och att använda halsduk igen och allt stickat. Det är verkligen super!

2008-09-22 @ 22:28:17
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0