Jen! Hjälp!

Jo just det, efter besöken på vårdcentralen var vi och handlade. Affären hade en massa gröna växter, ta tre för 99:-.
Med tanke på vad som hände i förmiddags fick jag en snilleblixt! Om jag köper höga och lagom lummiga växter till mitt stora vardagsrumsfönster så bli ju sikten in väldigt begränsad för smyg-gluttare.....
Jag valde tre olika blommor som såg fina ut och placerade dom i vagnen. När jag började gå höll den ena på att välta, men snabb som jag är han jag greppa tag om stammen på den! AAAAAAJJJ!!!!
Hela jäkla stammen var ju full av taggar! Och jisses vad ont det gjorde! Jag fick små små blödande sår på mina händer.
Efter ett tag började det sticka och domna i händerna och det känns faktiskt fortfarande konstigt i dom!

JEN! Hjälp! Du kan väl sånt här? Är dom här giftiga??

Nu står i alla fall växterna i mitt fönster och skymmer sikten....jag ska bara komma ihåg att dom kräver mer vatten än plastblommor också! ;o)

*Veckans Läsare är Annies Fotoblogg*
VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Puffar lite för bloggkoll också!
 Bloggkoll

Vinn MisoPrettyProdukter här

Kommentarer
Postat av: Monica

giftiga tror jag inte att dom är , skulle man sälja dom då? hmmmm eller jag vet ej ska bli kul o se vad experten säger ;)

2008-09-24 @ 17:52:51
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: whatthefuck

hahah, hur kunde du missa DOm där taggarna??? Dom är ju enorma? hahaha klantskalle! ;)

2008-09-24 @ 18:03:05
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jag har då inte hört att de ska vara giftiga - har själv flera såna och har "fångat" några i farten med händerna när katten rivit omkull dem... Men ont gör det. Det kan jag intyga!



Stickningarna du känner är (vad jag vet) en rätt vanlig reaktion då man får så många stick på en gång.

Det går över!

Kram från Orsa

2008-09-24 @ 18:44:21
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Jen

Det är en ökenstjärna du har.

Vad jag vet så är endast saft från blad och stam giftig,men då inte i den grad att den "dödar".

Får barn eller katter i sig det kan de få så mycket som ont i magen :)

Stick från taggarna har jag inte hört något om,

tyvärr.

Men jag har stuckit mig på min och mina katter har käkat av bladen...ingen av oss har fått några men.

(mer än de vi redan har...harkel)

Att det sticker och har sig är bara normalt.

Alla taggiga växters sätt att skydda sig,

framkalla irritation. Det borde inte vara så länge till :)



Ha en underbar kväll! Kram

2008-09-24 @ 19:29:22
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Olle

Livsfarliga är dom där växterna!! Du självantänder vid midnatt!

;)



Med den där djungeln hemma får du trippa runt som Eva med fikonlöv på strategiska ställen...

2008-09-24 @ 20:31:20
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Oj, så du vågade köpa den med taggar på?!

2008-09-24 @ 22:36:56
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0