Köpte en femma för tre kronor ;o)

På väg till stan stannar jag vid en liten kiosk. Jag köper en cola och ska betala med kortet och ta det på fem kronor över beloppet. Tanten i kassan tittar på mig som om jag var en utomjording:
-Vad sa du sa du?
-Kan jag ta det på fem kronor över beloppet? upprepade jag.
- Nej det kan man inte göra.
-Ta på 105 kronor över beloppet då? jag tänkte att det kanske fanns en minumumgräns..
-Det går inte.
Jag blir mycket förvirrad och undrar varför.
-Man kan inte ta ut något över beloppet., svarar tanten i kassan och undrar varför jag vill ta ut en femma?
-Jo.....svarar jag...jag ska åka in till stan och handla och måste ha en femma eller tia så jag kan sätta min vilda tvååring i en kundvagn, så jag tänkte vara smart och göra det innan jag kommer till stan.
-Jaha, men oj då, har du inga kontanter att växla med då?
-Nej, jag har bara tre spänn, säger jag bedrövad....
Tanten funderar ett tag, skrattade lite åt min situation, sen säger hon att jag kan byta mina tre enkronor mot en femma i alla fall!

Man kan alltså säga att jag köpte en femma för tre spänn ;o)
Men jag ska stanna till där med två kronor nästa gång jag åker förbi, eller be mannen göra det när han åker hem från jobbet :o)

Kommentarer
Postat av: Misen

Vilken snäll tant! Räddaren i nöden...

2008-09-02 @ 19:28:52
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Monica

men va gulligt sånna växer inte på trä ;)



Men jag fatta inte helt ang bloggen , kan du inte göra header och bakgrund då om det er lättare ? jag kan intet om koder endå, kör lite retro eller nått;) och en fin header !

KRAM ;) om du tycker det er jobbigt så behöver du inte, är ju inte mening att det ska ta all din tid...

2008-09-02 @ 21:49:15
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Blue

Men det var ju hur snällt som helst...



Min bror försökte när han var liten att få växla en tia till tjugo kronor... det var på den tiden innan tjugorna fanns o tiorna var i papper.



Kassörskan på vår lilla kvartersbutik ville inte riktigt gå med på det... skrattar



Du lyckades ju iaf växla tre kronor till en femma....

2008-09-03 @ 09:46:40
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: i k s h i i

vad gulligt, skönt att det fortfarande finns sådanna snälla människor.



tack så mycket, jag kände att det kunde vara dags för en förändring. :)

2008-09-03 @ 18:01:38
URL: http://ikshii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0