Telefonkö igen....

....jag sitter i telefonkö till FujitsuSiemens support för hårdvara......inte den blekaste vilken plats i kön jag har och skränande fiolmusik varvas med en pedagogisk röst som upplyser mig om att "samtliga-tekniker-är-upptagna-för-tillfället-men-dom-hjälper-mig-så-fort-dom-kan-tack-för-att-jag-väntar...."

Kan dom inte hjälpa mig med att hitta en fläkt till min dator som nu slutat låta som en moppe och istället låter som en HD så blir jag vansinnig!

Varför tror dom att deras kunder vill lyssna på FIOL av alla instrument som finns??

UPDATE:

Efter en halv evighet kom jag fram till supporten, och fick faktiskt himlans bra hjälp! Det är nämligen garanti kvar på datorn och även om jag köpt den begagnad och inte har något kvitto på den så gäller garantin via serienumret! Då byter dom fläkt och tittar även på högtalarna som inte låter ett smack.
Men....det finns alltid ett men......om dom anser att jag har orsakat något fysyskt på datorn som gör att de här felen är trasiga så går det inte på garantin och jag får betala några hundra för att få tillbaka datorn olagad.....

Nu vet ju jag att jag själv inte har gjort någon skada på den, men jag vet ju inte med säkerhet om den förre ägaren har gjort det!

Jag ska fundera hur jag ska göra, det lutar åt att jag chansar och skickar in den..... jag har tio dagar på mig att skicka in den och under den tiden måste jag hinna hitta en extradator, som mannen sen får överta, jag kan INTE vara utan medans min är på lagning!
Någon som har en billig tjejdator till övers?


Puffar lite för bloggkoll också!
Bloggkoll 

Kommentarer
Postat av: Monica

såg en billig på phonehouse 3300 med extra minne

2008-09-19 @ 12:34:59
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: niccan

hmmm..tjejdator? =)

2008-09-19 @ 13:07:23
URL: http://enligtniccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0