Tröskning....

Det är tröskning på G....men det hände visst något......den vill inte funka den gamla tröskan.......
Mannen som bara skulle tröska upp en tank och ta med ett prov på veten till jobbet.....nu har det tagit heeela förmiddagen.
Jag själv har fått ett nytt vansinnesutbrott på gräsklipparen, remmen som gör så att klipp-mockafjösen fungerar har gått av helt. Jag har klippt gräsmattan med en häcksax lite här och där men insåg att det som borde funka bäst är ju givetvis 1800-talslien! Så jag har med en sjukt galen blick gått och slagit med lien.....det gick inge vidare, nu är jag så slut i armarna att jag knappt kan skriva på datorn och jag känner att mitt förstånd skenar ;o)
Om ni ser en galen tjej i rosa tröja svinga en lie vilt omkring sig....gå inte fram.......
Jag hatar allt vad gräs heter! Ge mig ett får!

Jag vill göra roliga saker idag, inte springa som skottspole fram och tillbaka till maskinhallen och leta efter trettons nyckel och tumstockar och instruktionsböcker!



*Veckans Läsare är Annies Fotoblogg*
VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Puffar lite för bloggkoll också!
 Bloggkoll

Vinn MisoPrettyProdukter här

Kommentarer
Postat av: Olle

Kastar över ett lass får.

Annars har ni väl kossor som kan fixa gräset? :)

Låter som det är dags att köpa en Stiga Park President med smidig midjestyrning och praktisk mugghållare på Granngården i Sala för endast 32.000:- tycker jag...

2008-09-28 @ 14:37:33
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Eva (kramgo_72)

En sån dag, och söndagen som ska vara vilodag och allt... *ler* Fast det existerar väl som sagt inte i bondevärlden. Där får man allt jobba vardag som helgdag...



Har ni klarat er från blåsvädret förresten? Här blåser det som bara den just nu.



Jag är helt slut efter gårdagens tripp till Valbo, och likaså så är pengarna slut också... Så jag är bara hemma och tar det väldigt lugnt idag - ska ta mig en liten tupplur om en stund känner jag. Är såååå trött...



Stor kram

2008-09-28 @ 14:37:45
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: whatthefuckdotcom

hahaha, du har en lie iallafall... och inte en liten häcksax ;)

2008-09-28 @ 15:49:57
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Hahaha. Stackars lilla Mumari! Vilken söndag :)Har du haft fint väder iaf då?

2008-09-28 @ 19:05:28
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Monica

får och kossor kommer ;)

2008-09-28 @ 21:35:10
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0