Dagens shoppingrunda

Väl inne i stan så åkte jag först till Lelles där dom har motorcykelgrejer, det var ju därför jag åkte, för att köpa nya ekrar till min lilla Fiddy. Dessvärre hade dom visst inte såna kinesiska skräpekrar, dom hanvisade till ett annat ställe som sålde gräsklippare, som i sin tur hänvisade till någon Toyotafirma som jag aldrig hittade. Irriterande!
Istället tog jag och Loke en shoppingrunda i diverse varuhus för att köpa tråkiga bra-att-ha-saker.
Vi började på ÖB. Det tog sin tid där, för Loke gjorde visst succé iklädd sina nya gummistövlar och regnhatt. Folk stannade och tittade på honom och pratade, en tant undrade om han hade varit på maskerad och två stycken punkare försökte få ett leende från Loke, men den gubben gick inte ;o)

Sen var vi in på Jysk och på Rusta. Jag handlade plastbackar att sortera leksaker i, två sektioner med trådbackar och sen såna dära tyghyllor att hänga upp på en stång. Uppe i hallen ska Loke dels få ha lita av sina leksaker, sen har vi ett litet skrymsle där jag tänkte ha trådbackarna och tyghyllorna med kläder.
Roligare saker än så handlade vi inte.
Jag hann precis hem lagom till de stora kom med bussen. Sen har jag hållt på att ordna uppe i hallen hela eftermiddagen. Bortsätt från att dom där hyllorna inte verkar vara konstruerade för att lägga något i utan att dom rasade ner så blir det ganska bra.
Jag måste förstärka kardborrbanden till hyllorna på något sätt.
Puh, nu ska jag strax laga mat!

Kommentarer
Postat av: Catti

Å vad gullig! För mina tankar till denna video

http://www.youtube.com/watch?v=qmVn6b7DdpA

som alltid får mig på gott humör.

Superfin blogg du har! Ha en bra kväll

2008-09-02 @ 20:27:52
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Mumari svarar

Catti: Haha, det har du rätt i! Tack för att du påminde mig om en bra låt som jag glömt bort ;o)

2008-09-02 @ 20:37:11
URL: http://mumari.se
Postat av: Susanne

Vad sött - tokgillar stövlarna och hatten!!!

2008-09-02 @ 21:52:11
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0