Gissa raserna?

Vi eldar och eldar.......i takt med att värmen stiger inne så sjunker kylan ute.... för nån timme sen hade vi 15,5 grader inne och 15,5 minus ute.
Nyss var det 16,5 grader inne och 16,5 minus ute. Nu är det 17 grader inne och jag vågar inte titta om det är det ute också!
Jag lovar att det är skönt att ha mössa på sig inne nu!
Man får liksom sota för att man inte är hemma på dagen och eldar i kamin när det är så här kallt ute....

Notera att jag lyckats pilla in en ring i stället för stav i läppen!

I helgen har jag lyckats duscha ena jycken också. Det brukar gå vilt till när Dumper ska duschas, han avskyr vatten och går knappt ut när det regnar. Jag brukar få baxa in honom med våld i duschen och blåhålla honom medans jag schamponerar. Samtidigt så ylar och grinar Dumper så det bara ekar i duschkabinen.
Men den här gången gick det överraskande bra! Han gick inte in i badrummet frivilligt men när han väl var där så fann han sig i att bli tvättad. Jag passade på att göra det ordentligt, schampo först och sen lite balsam.
När han var klar i duschen och haft sitt blöta tokryck så borstade jag honom och fönade pälsen, lite glansspray och voila!
Tjusig byracka!
Jag är fortfarande förvånad att jag fick pyssla så mycket med Dumper, i vanliga fall får jag inte ens borsta honom!

Nu är han så mjuk och len i pälsen så man kan inte låta bli att klappa hela tiden!

Nån som kan gissa vilka raser vår Dumper har i sig?

Förresten så ska jag tacka söta Sara också för en award hon gett till mig! Men eftersom jag har ångest över att ge sådana vidare så tackar jag Sara så här och ber er kika in till henne :o)

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hallo! Jag vet hur det kan vara, tro mig, men det är mysigt på sitt vis, det måste man intala sig ;-)! Ha det gott och hoppas ni får upp värmen på ett eller annat vis!



Mange - www.lucifer.se

2009-01-04 @ 21:17:12
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: sexbarnsmamman

Hm...jag mötte en gång en hund som liknande din- tyvärr är jag dålig på hundar...Nästan så man kan tro att det är ett kullsyskon...jag gissar på...



labrador och borde collie- fast den ser lite strävhårig ut så jag skulle vilja lägga till en tredje ras...kanske en sådandär vorster?

Typ...?



TAck för titten på min blogg, hoppas du får varmare snart. Men- finns det något skönare och ljuvligare än att värma ett rum med en kamin? Jag har haft det i tidigare hus- men inte nu- DET saknar jag!

/ Sexbarnsmamman

2009-01-04 @ 21:23:55
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/
Postat av: petra

Jag är urkass på hundraser. Känner igen den men jag å namn...hmm. Ska bli kul att vara med, lovar inte om jag fixar första..men kanske.

Hoppas du tinar upp snart då...stackare!

kram

2009-01-04 @ 21:34:48
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Lotta

Bordercolli tror jag det är i Dumper o sen kanske terrier av nå't slag ?? Vild gissning !!

Min lilla Sally blir alltid helvild efter att hon duschat, hon far som en projektil genom rummen o nästan över möblerna. Vet inte riktigt vad som far i henne ?

Hoppas ni fått det lite varmare nu =)

Kram !

2009-01-04 @ 21:49:30
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Emma

Kika gärna in på min nya teckning som jag nyss har ritat! Lägg gärna till mig på bloglovin också då jag uppdaterar med nya teckningar ganska ofta :-) Kramar Emma

2009-01-04 @ 23:06:04
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Jen

Ugh! Vilken kyla...jag som gnäller så fort det är under 19 grader i stugan. brr!

Jag är himla dålig på raser,

men bordercollie borde det väl vara.

Vad det sen är för terriersort har jag ingen kolll på. :/

Men vad fin han blidde! :)

2009-01-05 @ 06:49:01
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Kylan inne är faktiskt värre än den ute... Vår inomhustemperatur trillar också ner på de där nivåerna emellanåt nu, ja kanske inte så långt ner som till 15 - men 17 grader inne är inte heller speciellt skönt... Så det är elda-elda som gäller om dagarna när det är så här kallt!



Man får nog en Dumper om man korsar border collie och tax!? :-D



2009-01-05 @ 08:48:34
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill ha vår! Vår, sol och värme! Fast i stian har det i alla fall gått hett till:-).

Hoppas ni får det varmare inne snart, inte kan du gå omkring som värsta tonåringen med mössa inne. Kram

2009-01-05 @ 09:20:26
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Anna

Kan de va lite vattenspaniel och border collie och möjligen nån retriever eller så i lilla dumper? Ha de så bra i vinterkylan.

2009-01-05 @ 10:12:02
URL: http://www.tobotroll.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0