Blogg.se = substitut för Lunarstorm?

Jag kan bli så sjuuuukt trött på blogg.se! Inte bara på grund av alla tekniska fel utan också på att blogg.se i många fall är något slags substitut för Lunarstorm!
Ett tag var det väldigt lugnt med alla larviga spamkommentarer som i stort sett bara går ut på att få en svarskommentar i sin egen blogg.
LÄS för i helvete!
Jo jag är upprörd och ilsken. Senaste veckorna har det trillat in massor av kommentarer där okända människor med för mig okända bloggar BER mig lägga till dem på Bloglovin! Varför??
Ofta så skriver dom "om du börjar prenumenera på min blogg så gör jag det på din".
Hallååå!
Varför ska jag prenumenera på en blogg bara för att någon ber mig om det?
Här, köp Kalle Anka för den tycker jag är jättbra :S

Bara så ni vet alla God-morgon-ha-en-bra-dag-fjårtisar så har ni inget för att kopiera in ytliga kommentarer i min blogg! För jag PUBLICERAR DEM ÄNDÅ INTE!
Och jag börjar definitivt inte prenumenera på din blogg för att du spammar mig och tusen andra med samma kommentar!

Men jag kan vara lite snäll..... nedan följer ett exempel på en sån där kommentar som gör mig galen, men Emma, jag hoppas du fått nån annan att börja prenumenera så du kan sova om nätterna, har du riktig tur kanske nån av mina läsare är intresserad? Enjoy....


Emma om Gissa raserna?:
Kika gärna in på min nya teckning som jag nyss har ritat! Lägg gärna till mig på bloglovin också då jag uppdaterar med nya teckningar ganska ofta :-) Kramar Emma

Jag har tyvärr inte ens tittat igenom Emmas blogg, och jag tänker inte ödsla min tid på det heller endast av den anledningen att hon spammar runt!

Jag blundar hellre och håller för öronen och sjunger tralalalala.

När jag ändå är så här irriterad så kan jag passa på att häva ur mig att blogg.se:s startsida verkligen är kass, den så kallade aktiva listan är till för alla som lägger sin tid på att spamma "hej-fin-blogg-ha-en-bra-dag" bara för att få en massa pinsamma "tack-så-mycket" tillbaka. Och inläggen som ligger på framsidan av blogg.se är i stort sett lika, dag ut och dag in, antagligen precis som Karin Olofsson smak ;o)

Sisådär ja....nu är Mu snäll igen!
Jag skrämde väl inte bort er söta fina och riktiga läsare?



fnul

Kommentarer
Postat av: monica

håller med dig!!

Som tur är får man nestan aldrig sånt på bloggspot ;)

2009-01-07 @ 19:54:32
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Hjälp! Först blev jag rädd när jag gick in på WTF:s blogg och nu detta! Riktigt klös i texterna idag!

Visst är det skit med de där spammarna och blogg.ses framsida tittar jag inte ens på!

Men dina benvärmare+strumpor var fina:) Är det långa "overknee" prickiga strumpor? (Från det ena till det andra, hihi!)

2009-01-07 @ 20:02:26
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo72)

Nejdå, jag är då kvar! ;-) För jag hoppas iaf att jag räknas till en riktig läsare. Det där andra vette tusan om jag faller in under då, men...



Kramen

2009-01-07 @ 20:49:18
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Mia

Kan inget annat än hålla med...

2009-01-07 @ 20:52:21
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tråkigt med dessa ledsamma spammare o blogg.se's framsida är ingen hit !!

Tjusig bild =)

2009-01-07 @ 20:53:54
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

oooooooooooo, jag ser att du och jag har råkat ut för samma lika, hahahahaha!



Kolla in min blogg vettja ;)

2009-01-07 @ 20:54:40
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Teresa

haha, du är så skön! :D

Jag gillar när din agression bryter ut i bloggen i bland. Jag känner precis lika kan jag tala om för dig, och godkänner ALDRIG såna kommentarer.

2009-01-07 @ 21:17:53
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Anna

Halloj. Visst är det jobbigt, men är man fjortis så har man ju så mycket fritid och ack så lite att göra med den så då kan man ju roa sig med att sitta och spamma...

Tacka vet jag vi "äldre" människor för oss är de tvärtom...så mycket att göra och ingen tid att göra de på:-)

Ha de bra i minusgraderna..

2009-01-07 @ 21:55:23
URL: http://www.tobotroll.com
Postat av: Magnus

Hello! Nja, det skall mer till än en kvinna för att skrämma bort mig, kanske "gubben" i Kitty kallingarna ;-) (lite rädd blev jag nog)! Hoppas allt är bra med er i kylan, här är det fortfarande 10 minus och rå luft! Kan bara hålla med dig i ditt inlägg, jag har inte så mycket, men visst kommer det sån skit!



Nu går vi vidare!



Ha det gött



// Mange

2009-01-07 @ 21:59:06
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Jen

Om jag är en av de som ingår i kategorin som "söt, fin och riktig läsare" så skrämdes jag icke. :)

Däremot vill jag jubla och hylla dig för detta råa, rätt på och ärliga inlägg.

Sådana kommentarer är totalt ihåliga och Blogg.se´s sida är rent skräp.

You go girl!

:D

2009-01-07 @ 22:37:44
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lena

Mej skrämmer du inte bort. Är en sådan där tjuvläsare som inte kommenterar så ofta...har väl hänt två gånger innan. Jag skriver inte ens in min bloggadress för min blogg, skulle va pinsam brevid din, så jag fortsätter bara läsa din om det är okej? Kjam Lena

2009-01-07 @ 22:39:00
Postat av: Ann-Sofie

Näpp! Krävs lite till för att skrämma mig:)

2009-01-07 @ 22:58:40
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: pumita

Haha, hög igenkänningsfaktor här! Hittade till dig via Fnul och kan inte låta bli att kommentera även om det kan se ut som besökstiggeri. Jag tar risken. Skönt inlägg!

2009-01-07 @ 23:47:34
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja man undrar hur vissa är funtade. Sånt där har jag sluppit totalt tack så mkt.



Men nu när jag ändå är här så kan du väl lägga till mig då på blogglovin eller asg



nej men ärligt. Man vill väl ha seriösa mer eller mindre i alla fall läsare. Jag vet att min egen ide med min blogg inte är att få flest besökare i hela riket. Det är min blogg min ventil.

Läs eller inte är mitt motto. Mig roar det i alla fall att skriva.



Ha en underbar fortsättning på veckan nu Kram Linda

2009-01-08 @ 00:20:29
URL: http://www.blogg.mustica.se
Postat av: Nicole

Urk jag blir lika less som dig! Skrev ett lika trelvigt inlägg idag jag med! O jag har, naiv som jag är, lagt till att det står Reklam Förbjuden i kommentarsrutan.....Men folk tolkar tydligen ordet reklam på olika sätt...



URKbulle är allt jag har att säga!!!!

2009-01-08 @ 01:20:49
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: Lillmonster

Ha ha ha. Jisses vad jag känner igen mig. Dessa spaminlägg kan gå en på nerverna. Fast jag fick mer av den där sex-medicin-sorten men tror jag fått bukt med dem nu. Efter lite spärrar osv i wordpress så har det blivit mycket bättre. Tror jag fick 4-500 bara under julhelgen och hur kul är det att sitta och deleta dem så de inte publiceras. Bättre saker kan man göra med sin tid.



Hoppas du slipper de värsta nu.



Kram Kram

2009-01-08 @ 07:56:41
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Eva (kramgo72)

Såg förresten (eftersom jag blev nyfiken på hennes teckningar) att den där Emma faktiskt inte var en fjortis, hon är tydligen iaf 20 år och tecknar väldigt bra måste jag säga...

Men det är j-ligt dumt att komm-spamma iaf om jag får säga min mening!

2009-01-08 @ 08:25:11
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: marie

bra skrivet! rätt "på" som vanligt ;)



men nu gagnade du hon Emma iaf genom att länka till henne :P



mvh

2009-01-08 @ 10:59:10
URL: http://sistersdesign.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med dig! Jag har också reagerat på att det är som Lunarstorm. Pratade med en polare om det häromdagen att det dröjer nog inte så länge innan man har både gästbok och galleri på Bloglovin.



Jag hoppar runt rätt mycket och finner jag en blogg som jag gillar så kommenterar jag deras inlägg och skriver att jag tycker om deras blogg. Vill de besöka mig, ja då har de ju länken. Jag fick in någon liten snorvalp igår på min sida som skrev att hon tyckte om mig blogg, jag svarade tack och fick ett "Aja, hur är läget idag då?" Men va. Blev det någon chatt nu helt plötsligt?!

2009-01-08 @ 13:00:56
URL: http://www.moolin.se
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag håller med om att kommentarer med enbart svar hela tiden kan vara lite smått tråkigt. Korta kommentarer som det står "fin bild", "ha en trevlig dag" är också rätt meningslösa. Men jag kan ju erkänna där att jag ibland har skrivit fin bild till vissa för att det är en fin bild, men det blir lite uttjatade ord... Det tappar mening och det är synd.



Men det värsta är reklamen. Speciellt de som vill att man ska prenumerera på deras bloggar osv. Man har ju bloggkoll för att hålla koll på bloggar man gillar, inte p.g.a. statusen (okej, lite p.g.a. statusen kanske, haha).



2009-01-08 @ 18:45:03
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: Anna

Alla som spammar min blogg hamnar i IP-adressfiltret för all framtid ha ha! Men jag håller med dig om framsidan på Blogg.se den är inte speciellt varierad tyvärr. Jag skulle hellre vilja ha lite tips på OLIKA sorters bloggar. Inte bara Blondinbella och gänget

2009-01-08 @ 19:07:00
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Lottie

:D vilket befriande roligt inlägg! önskar jag hade skrivit det själv! Men jag skriver det här, fast jag inte alls känner dig och för första gången ramlat in på din sida: håller med dig, men, alldeles nyss skrev jag - och jag hoppas innerligt att det inte var på din sida - en liknande kommentar till någon som hade en fin bild på en hund som jag liksom kände mig besläktad med och lämnande en länk till en bild på min hund, gah! nu känner jag mig ju jättedum. Vet inte om jag nånsin gjort så förr, jag spammade inte alls, gillade bara hennes hundbild och tänkte att hon kanske skulle gilla min och...hur som helst, det är svårt att hitta bloggar som man vill tillbaka till och blogg.se är verkligen inte till någon hjälp. Men jag tycker att du skriver underbart och dig hittade jag genom "Guldkorn". du behöver absolut inte hälsa på hos mig, min blogg är supermesig (av flera skäl) så jag behöver definitivt din mer än du behöver min.

2009-01-09 @ 02:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0