Idag.....

........fick jag mitt kylskåpspoesi med posten som jag beställt från Tradera för 35 kronor. Billigt mot vad det kostar i affärerna tycker jag, sprillans nytt var det också! Det höll inte bara mig sysselsatt på förmiddagen utan även barn och katt!
Barnen och katten Åke har poesistund

Riktigt skoj att pussla med, sorterar man ut dom mindre barnvänliga orden så är det nog bra bokstavsträning för barnen också.

Ute är det nästan storm, eftersom det var regn igår så blev Jeff ledig idag. Vi åkte till Sala så att barnen skulle få leka i den jättestora lekparken, verkligen uppskattat av barnen.....av oss vuxna med.....

*klipp*

Kväll.....äntligen, jag är trött, börjar bli förkyld och har fått ont i halsen som bara blivit värre under eftermiddagen. Barnen har precis somnat. Ellen har tjatat på mig hela kvällen att jag sätta mig och virka. Jag lärde mig virka av en kompis i helgen och när Ellen såg vad jag gjorde så ville hon att jag skulle virka en poncho till henne. Kan väl inte vara så svårt tänkte jag övermodigt och lovade henne det.....ajajaj.....där tog jag mig nog vatten över huvudet......har letat på nätet efter något mönster men hittar inget jag tycker är fint. Så nu har jag börjat virka lite större blommor i gammelrosa garn, tanken är att jag ska göra så många att jag kan virka ihop dom på något vis. Men det lär ju ta ett tag......dessutom känns det som lite tantvarning att virka. Men det var faktiskt kul.

Nu ska jag smurfa runt lite på tradera och sen sätta mig i soffan och hoppas på att Idol börjar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0