Morgonbloggar lite

Klockan är snart nio påmorognen. Alfred väckte mig klockan 6 för han behövde gå på toa. Han vågar inte gå ner på nerevåningen själv nu när vi har Dumper. Alfred har alltid varit hundrädd men det går bättre och bättre. Och Dumper lär sig att han måste vara försiktigare med Alfred.
Själv hade jag gärna sovit några timmare till men det var omöjligt att lura Alfred att det fortfarande var natt. Han ville sitta i soffan och titta på tv så jag tog ner täcke och la mig där jag också.

Förresten är dte skärtorsdag  idag. Måste åka och handla godis ifall det skulle komma nån påskkärring har på vichan. Inte troligt att det gör det och isåfall får vi äta godiset själva......synd........ ;o)
Påskris plockade jag och barnen igår. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig......alla björkar jag hittade i skogen var så stora så jag nådde inga grenar. Till slut gav jag upp och gick bakom huset och plockade syrenkvistar samt några andra oidentifierade kvistar....får se om det bli nå blad..... eller blommor kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0