Hemma från marknaden

Vikstamarknaden blir bara större och större för varje år. Herre Jisses vad mycket saker det var. Från början är den väl tänkt som en veteranmarknad för gamla moppegrejer och sånt, men nu är det allt mellan himmel och jord!
Vi hade stor barnvagn med Loke  och översocial vovve med oss och två småbråkandesenvisa barn.
  
Diverse bilder från marknaden, en cool brödrost, en suspekt apa och en marknadsvy.

Jag hittade en massa saker som jag ansåg var fynd, men mannen höll inte riktigt med. Men en sak kunde han inte hindra mig från att köpa, ett gammalt hjul från en T-Ford! Det var precis vad jag letat efter! Och nej, jag har ingen gammal veteranford, jag ska göra om hjulet till en lampkrona!

Jag antar att det kanske inte är så många som ser skönheten i det här hjulet som jag gör!? ;o)
Det var det enda fyndet jag gjorde faktiskt, efter att ha kånkat runt på hjulet som vägde förvånande mycket efter ett tag, var jag nästan benägen att sälja det till första bästa intresserade, men jag bet ihop och härdade tyst ut. Inte kunde jag säga till mannen hur jobbigt det var att släpa på och be honom bära eftersom han högljutt protesterat mot mitt köp.

Vädret var perfekt, lite småmulet bara och lagom varmt, ett perfekt marknadsväder!

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: Olle

Har joooooobbat......

Ska man hänga nycklarna på apan?? :D

2008-04-26 @ 17:22:01
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Tror du att den håller för nycklar? Apan alltså... *asg*
Jag ångrar att jag inte köpte den!

2008-04-26 @ 17:42:05
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Eva B

Ve och förbannelse att jag inte kunde gå på Viksta marknad idag, det kom lite annat emellan. Jag får väl gå på fyris park-loppisen imorgon och se om man kan göra något fynd. Vad roligt att du hittade ett hjul till din lampkrona!! Ha en skön grillkväll och hälsa resten av familjen!

2008-04-26 @ 18:17:55
Postat av: leopardia

vilken rolig marknad. snygg brödrost och visst ser jag skönheten i hjulet!

2008-04-26 @ 19:39:25
URL: http://leopardia.webblogg.se
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jag gjorde en lampkrona av ett gammalt vagnshjul tillsammans med förra sambon - den lämnade jag kvar där eftersom den så att säga hörde till huset som han behöll...
Får väl göra en ny lampkrona någon dag sedan när älsklingen och jag får vårt egna hus!

Kram

2008-04-27 @ 19:15:18
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0