Överraskad av en stöt i rumpan

Det där jag skrev i morse om att kalvar som är extremt snuttiga borde ha en kalvnapp, det ser jag nu som en mer eller mindre nödvändighet.
Jag som trodde att det skulle bli avkopplande att gå ut själv i lagården utan Loke-bebis, strosa och fixa med vällingen i min egen takt utan stress och barn som gnäller om uppmärksamhet.
Jag tar tillbaka det nu....
När jag stod böjd över en hink i mjölkrummet och vispade mjölkpulver blir jag plötsligt överraskad av en hård stöt på rumpan! Det är inte alls så upphetsande som det låter........den lilla kalven jag matade med nappflaska imorse hade rymt ur sin box och hittat mig i mjölkrummet. Jag försökte få tillbaka honom till sin box men han rymde bara ut igen. Han verkligen skrek mamma efter mig! För att jag skulle få göra mina sysslor ifred så fick han då mjölk först av alla, jag trodde han skulle bli nöjd och lugn då......så fel jag hade. Allt som jag har gjort i lagården har jag gjort med en liten spädkalv hack i häl.......han ställde till en hel del oreda bland hinkarna.
Jag har faktiskt aldrig varit med om mammigare kalv, han var till och med med ut för att hämta halm! Han är vansinnigt söt.......men Loke kan i alla fall hjälpa till att bära tomma hinkar om han är på bra humör, det kunde inte den här lilla snuttisen!
image167
Förresten så ville Loke demonstrera för er vad hundarna brukar roa sig med när dom är ute:
 
Snart är det väl dags för majblommor, då får jag inte glömma bort att kolla så det inte ligger något barn som tänkt sälja majblommor fångat i gropen när vi går och lägger oss...man måste liksom vitja fällorna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0