Små söt lamm

Jag vill ha ett lamm!!
Hos dom som Alfred lekte idag, där fanns det lamm.....åh så söta dom var! Vi gick in till dom och klappade dom, jag  var lite nervös först, sist jag träffade ett vuxet får så var det inte bara ett, utan säkert hundra! Jag var runt tretton år och jag och en kompis skulle ta en genväg genom en (trodde vi) tom fårhage.
När vi kommit halvvägs och var mitt ute på en stor äng hörde vi ett ensamt klart och klockrent "Bäää".
Vi vänder oss om och möts av hundra "Bäää". Med ett får i spetsen galopperar den gigantiska fårflocken i en rasande fart mot oss. Vi blir livrädda och springer allt vad vi kan.
 Får ser ulliga och lite osnabba ut, men det är dom inte, dom vill bara att man ska tro det, i själva verket är dom racersnabba!
Jag och min kompis sprang och sprang och tårarna sprutade av rädsla för monsterfåren. Vi klarade oss, vi kom ut ur hagen helskinnade och gick aldrig mera in där.
Det är lätt att vara efterklok...jag inser att dom små pälsbollarna kanske bara var nyfikna....jag förstår det nu....
 
Hur som helst så var lammungarna jag träffade idag så himla söta! Nu tänker ni; "Ja men lammen är ju inte så små och söta så länge..."
Jag vet det, men faktum var att en tacka var gosigast av alla och även om dom ser lite lustiga ut med sina demonögon så var hon också söt!

Lilla Loke sprang runt där inne och trillade i fårskiten och försökte trycka in halm i munnen på de stackars lammen, stod de i hans väg tog han helt sonika bara tag i deras lurviga päls och hivade bort dem stackarna! Han förstår inte för fem öra att får kan gadda ihop sig och jaga skiten ur en!
image117
Jag antar att ett svart får passar min image bäst, finns vingar som extra tillval?

Kommentarer
Postat av: Olle

*kryssar för ett djur till som hon vill ha*
Listan blir längre och längre....

2008-04-03 @ 08:40:07
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

haha, jag förväntade mig den kommentaren från dig!

2008-04-03 @ 09:18:24
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0