God Morgon

Snart är det nyårsafton! Det betyder att jag har flera månader framför mig av hårt arbete för att lära mig vilket år det är och när jag äntligen lärt mig det är det dags för ett nytt år!
Jag kommer däremot att ha mindre problem med att minnas min ålder kommande år eftersom jag fyller trettio, det borde vara lätt att komma ihåg......läskigt.....jag som har fruktanslöst svårt att identifiera mig med kvinnor i trettioårsåldern!
Hallå!!! Jag är en tjej i 20-årsåldern!

Om min kära volvo startar trots kylan idag så har jag planerat att åka och handla nyårsmat. Vi ska antagligen äta gratinerade kräftor, ja, ni hörde rätt!
För ett par år sedan skulle vi äta gratinerad hummer men handlade i sista minuten så den var slut. Då tog vi kräftor som en nödlösning.
Jag delade alla kräftor på mitten, på med smör, ströbröd, ost och kryddor och in i ugnen en stund. Det blev faktiskt godare än hummer så vi tänkte göra om den nödlösningen med flit i år!
Vi ska äta middag hemma med barnen och sen efter det åker vi till mannens bror på fest.

Vad ska ni äta och göra på nyårsafton?

Fotot är från i somras när Loke försökte äta kräftor själv

Kommentarer
Postat av: Catti

Jag älskar kräftor. Vad har du för kryddor på? Här blir det tjejmiddag och maten blandas vilt mellan skagentoast, rosépepparkyckling och pannacotta. Ha en bra dag

2008-12-30 @ 08:32:23
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: mumari svarar

Catti: Jag kör alltid varianten "man-tager-vad-man-haver" när jag lagar mat, sist jag gjorde i ordning kräftorna har jag ör mig att jag hade smör, fransk örtkrydda, hackad vitlök , salt och peppar och nån droppe tabasco! Och lite ströbröd och ost. Mums! Vi får se vad kryddskåpet bjuder på den här gången ;o)

2008-12-30 @ 09:21:05
URL: http://mumari.se
Postat av: Lotta

Vi slipper fundera på maten i år,vi är bortbjudna till min lillebror o hans familj =) Känns skönt för annars är vi alltid här !

Nu när jag jobbar i butik så brukar det gå ganska bra att komma in i att det är ett nytt år, förr om åren har det som sagt tagit ett par månader =)

Ha en jättebra dag, kram på dig =)

2008-12-30 @ 10:47:28
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0