Julstök

God morgon och god kväll!
Det har varit full fart hela dagen!
På morgonen förmiddagen var de äldsta barnens pappa här och lämnade julklappar till Ellen och Alfred. Alfred fick en stor radiostyrd bil, Ellen fick en stooor Bratzbuss och Loke fick kartongen den kom i ;o)
Alla barnen nöjda.
Därefter åkte Ellen och Alfred till sin farmor och jag, mannen och Loke åkte till Karssons för att få klart den sista julhandlingen.
Vi hade stora problem att hitta tomtekläder.
De stora barnen har nämligen slutat tro på tomten så vi ska låna in mannens bror som ska agera tomte på morgonen. Men det finns banne mig inga tomtekläder i vuxenstorlek nånstans! Inte ens ett gammalt hederligt skägg! Vi fick lov att köpa en mask i gummi med inbyggt skägg..... nu återstår bara en rock.....



Hela eftermiddagen och kvällen har jag pysslat med julmat, jag har gjort Janssons, grilljerat skinka och rullat miljarders med köttbullar, tack Eugene för dom.
Mannen undrade varför i hela friden jag skulle stå och göra så mycket köttbullar och Janssons, vi ska ju ändå inte fira jul hemma!
Jag förklarade som det var; man måste ha massor av julmat för att nästan ända fram till mitten av januari ska man äta julmatsrester tills man nästan kräks av att höra ordet skinka och köttbullar, det är tradition!
Köttbullarna blev förresten ruskigt fula och kantiga, men riktigt goda och jag klarade av att äta dom trots att köttfärsen kommer från vår egen tjur!

Nu har vi ätit middag, jag är helt slut i huvudet, jag blir nog aldrig någon riktig husmor jag...några julklappar till att slå in, sen är det bara att vänta på julafton!

Hur firar ni jul?
Är ni hemma eller åker ni bort till släktingar?

Vi åker till min mamma och pappa i morgon eftermiddag.

God jul på er alla!

...fast jag kastar nog in ett inlägg i morgon med ;o)

Kommentarer
Postat av: Catti

Kikar in och önskar dig en God Jul. I år firas julen snorandes med sonen hemma hos min mor. På juldagen firar vi igen, med far, syskon och syskonbarn. Mycket jul för en "Grinch" som jag

2008-12-23 @ 19:52:46
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: elena cn

I år är det svärmor som griljerar skinkan och rullar köttbullar. YES! Jag bara sover, slappar och surfar. Några julklappsinköp idag då, men annars luuuungt:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0