Shoppat med RondellHelena



Lång men trevlig dag idag :o)
I morse ringde en bekant, RondellHelena, och undrade om vi skulle åka till Valbo och handla lite tillsammans. Eftersom barnen gick långdag i skolan så passade jag och loke på att haka på.
På vägen dit plockade vi också upp Pernilla, en gammal jobbarkompis och sen tog vi sikte mot Valbo.
RondellHelena körde, RondellHelena gjorde allt för att undvika rondeller, av någon outgrundlig anledning tyckte hon att rondeller var svåra att förstå sig på :D
Väl framme i Valbo kompletterade jag lita av det som fattades i julklappshandlingen, men det blev en del grejer som inte var julklappar också.
Till exempel en ofantligt söt mössa till Loke och två handdockor som sjunger! Den ena i form av en skällande hund och den andra ett bräkande får.
Jag kan ärligt erkänna att jag hatar dom redan.
Fåret hade jag redan från början ett ont öga till eftersom jag råkade stoppa in fingret i fårets mun när jag hade det på andra handen, sen klämde jag ihop munnen på det ulliga sattyget.
Jag skrek aj högt och fåret skrek bää nästan lika högt. Jag kan inte riktigt begripa hur jag kunde bita mig i fingret så hårt med fårets mun så att jag fortfarande har ont i fingret!
På Wearit hittade jag en jättefin tunika som jag köpte till mig själv, jag blev rätt besviken när jag kom hem och provade, jag ser ut som om jag skulle vara anställd av landstinget i den.
Dumt att prova i affären....
Pernilla köpte en likadan, hoppas hon passar bättre i den!

Vi var hemma lagom tills barnen kom med bussen och sedan dess har det varit full fart, typ det vanliga, barnen slåss, hundarna skäller, Loke vill bli buren (var har han gjort av sina egna ben?).
Allting ackompanjerat av det elaka fåret och den skällande hunddockan.


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha RondellHelena jaja det kan jag ta så nu när jag ringer nästa gång kommer jag säga Hej det är rondellHelena

2008-12-16 @ 17:01:34
Postat av: Lotta

Fåret ser gulligt ut, men det lät lite skumt !!

Loke blev bedårande i nya mössan =)

Ha en fin kväll !!

2008-12-16 @ 19:42:35
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Fick mig ett gott skratt av den lilla videosnutten men inser snabbt att jag är väldigt nöjd med att titta i 11 sekunder. Skulle bli galen av att ha en här hemma!

2008-12-16 @ 22:03:52
URL: http://pz2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0