Det som göms i snö.....

Tjiho! När jag flyttade möbler dök min söta lilla ponny från Bukowski Design upp! Ja.....det är min ponny, inte barnens....ni som känner mig eller har följt min blogg vet nog att jag älskar söta gosedjur, jag är rätt barnslig....
När jag var liten lekte jag aldrig med dockor och Barbie, utan jag lekte med mjukisdjur istället.

I våras köpte jag ett gammalt hjul från en T-Ford, tanken var att jag skulle göra en lampa av det, men så långt har jag inte kommit än. Eftersom det tydligen inte heller passar som reservhjul till min Fordiga Tattar-Buick så har hjulet bara blivit ståendes. Idag åkte det upp på väggen i vardagsrummet i stället. Jag fick ju en hel tom vägg efter ommöbleringen!
En liten Bukowskinalle fick sitta i hjulet och en tovad trollslända inköpt på en julmarknad.

Men någon gång ska hjulet bli en lampkrona......

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Jag hoppas verkligen att fotona går att få ut, jag har ju inte tappat den el nåt, den bara slockna.... det MÅSTE vara en säkring.../ Nu i veckan?.....Hmmmmm....då ska jag hitta mej en data-nörds-butik och få ut mina foton och säger dom att det inte går så får du hälsa på mej på fängelsepsyk för jag kommer att mörda hela bunten, hehe.....hehe....heeeee!

2008-07-06 @ 19:07:44
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hear hear! När jag var barn var mina (mängder av) gosedjur mina bästa (och rent krasst även mina enda riktiga) vänner. Visserligen badade jag i Barbie/Sindy-krafs också men de lekarna gick främst ut på katastrof-filminspirerade äventyr, eller så byggde jag miljöer åt dem.

Numera bor hälften av alla mina gosedjur hos barnhemsbarn i öststaterna och snart nog ska (nästan) resten joina dem. Men en sak är säker; gosedjur rules! Stannar alltid i mitt hjärta. :)



Och så tillbaka till hår; Eh, alltså.. jag avgudar lockigt hår, hade lätt tyckt att trasslet varit värt det! Att önska sig rakt hår är en dödssynd Marie! :( Rakt hår är fult! Lockigt hår både ser och känns mer levande. Jag har ju som sagt kompromissen, dvs självfall, men jag har MÅNGA ggr funderat på att permanenta mitt hår. Det enda som egentligen hindrar mig är att resultatet inte kan garanteras, plus att det är dyrt att hålla på med.



Och mitt hår växer visserligen som ogräs men så orimligt långt är det ju inte? I regel växer hår runt 12 cm om året och det kan ju stämma rätt bra med min längd kanske, om man betänker att mitt verkar växa liite snabbare än genomsnittet? Iofs har jag ju toppat rätt rejält på egen hand då och då, när det varit för slitet. Hatar att lägga ut pengar på frisörer som ändå inte tål att litas på. :P



Oj.. långt inlägg blev detta, haha sorry!

Och nej, jag har inte klippt mig än. Blir nog bara ytterligare en hemma-trimning ngn dag när jag orkar ta tag i det. Jag har blivit gammal OCH feg! :D



Keraaam.

2008-07-06 @ 19:40:43
URL: http://hagalen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ps, långt hår kan man inte göra NÅGOT KUL med.. ALLS! Mitt är dessutom så risigt och fult så jag liknar bara en sunkig hårdrockare om jag har det utsläppt. Har i princip alltid håret i en slarvig knut eller liknande, förutom när det torkar.



Ett halvlångt/kort och lockigt hår kan man ha SÅ mycket roligare med, behöver i princip ingenting för att få en snygg frisyr av det! Jag är avundsjuk som fan på DIG!

2008-07-06 @ 19:45:54
URL: http://hagalen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det blev ju jättefint med hjulet på väggen !

Jag önskar jag hade lite fantasi o ork att få till de i vårat hus !

Jag vill ju ha de fint, men inte IKEA-stelt fint. Det ska ju va lite personligt =)

Ha en fn kväll !

2008-07-06 @ 20:28:18
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Just det ja, skulle tipsa dig om http://www.lockig.se/ också, ifall du inte redan är bekant med den sidan. Min kompis Maria är naturligt lockig och hennes hår blev väl ungefär 100% snyggare och mer hanterbart efter att hon började med No Poo-metoden. :)

2008-07-06 @ 22:06:11
URL: http://hagalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0