Luktar gammal fullgubbe och vinfabrik

....det är inte dottern som luktar...

God morgon! Tänk om man var så här söt fast man var nyvaken!




Jag deckade ihop på soffan igår, inte på grund av det där förbaskade vinet vi skulle dricka utan av trötthet.

Jag och mannen hällde upp ett varsit glas vitt vin när kvällssysslorna ute var klara. Jag smuttade lite på det, jag sa högt och tydligt att "mmmmm vad gott" liksom för att övertyga mig själv att jag hade den där rätta känslan, att det var gott, att det är vuxet och moget att ta något glas en fredagkväll och bara koppla av.
Jag tror jag fick i mig tre klunkar, sen nickade jag till i soffan. När jag vaknade upp med ett ryck igen kändes det där vinet inte alls lockande. Jag hällde ut det som var kvar i glaset i krukan till min monstera-blomma, den såg lite törstig ut och kanske skulle uppskatta lite tjohej på fredagskvällen. Sen gick jag och la mig.

Jag granskade monsteran nu på morgonen, den ser pigg och fräsch ut, det gör inte jag, fast monsteran drack mer än mig. Däremot så luktar monsteran gammal fullgubbe, vinfabrik... det gör inte jag...å andra sidan har jag aldrig provat att långsamt suga upp vin genom fötterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0