Men herre gud

Sisådärja....hemma igen efter en tur till stan.

Det blev ett drive-in-besök på Max och efter det strosade vi runt i Gränby Centrum.
När vi hade parkerat hörde vi någon slags sång, typ Pärleporten eller något liknande. Då fick vi syn på ett tåg av människor kånkandes på ett stort kors gjort av stockar! På deras jackor stod det svenska kyrkan och dom rantade runt planlöst med korset och sjöng.

Ellen: -Jag tror jag vet nu varför dom går runt med ett kors.........
.......det är någon som har dött!
Jag: -Mmmmm...det är Jesus...


Det var kanske nu jag skulle tagit tillfället i akt att berätta om varför man firar påsk, men dom har ju pratat om det i skolan, och mina religionsåsikter kanske inte är lämpliga att ta upp med Ellen med tanke på det antalet religiösa människor på våran ort.
Hur som helst så var det roligt att se hur dom stånkandes irrade runt med jättekorset, kanske fick dom sig ett smakprov av Jesus eventuella lidande? På gott och ont kan jag faktiskt tycka väldigt synd om dessa aktivt troende kristna människor, men det är kanske behändigt att hota med skärselden och skylla på gud när det går fel i livet?

Jag tycker att gud mest har tillfört mig uttrycket "Men herre gud!" vilket är användbart i många sammanhang.

Vi handlade ett par jeans till Jeff, han behövde det stackarn, han har gått ner så mycket i vikt så brallorna inte sitter uppe ;o)
Jag hittade två toppar på Hm och sen handlades det GODIS.

Vi passade på att handla riktigt god "middag" tills i kväll också, men jag tänker inte avslöja vad än, risken är stor att jag blir idiotförklarad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0