Modebloggar T-shirts och xxs

Hemma igen efter en shoppingtur.

Jag hade tänkt att jag skulle hitta en top, jag ville ha något nytt och fräscht tills på tisdag när jag ska till Stockholm. Men det är för sjutton skvatt omöjligt för mig att hitta nya kläder! Däremot så är jag ganska skicklig på att villa bort den manliga delen av familjen så man får spana på kläder i lugn och ro. Jag och Ellen smet smidigt iväg innan mannen hann blinka och sen började jakten på någon snygg top till mig, eventuellt tänkte jag skaffa mig en ny handväska också. Men jag gick runt i varenda affär utan att hitta något som var lite festligare än en vanlig t-shirt. Jag har väldigt svårt för modet som är just nu, långa eller breda toppar som jag drunknar i och får mig att se ut som en rumpnisse. Jag inser att min svårighet för modet som är har med åldern att göra, det är lite som att lära gamla hundar att sitta. När jag tittar på nya fina handväskor så tänker jag att min ändå är bäst, den är ju lite vintage nästan nu ;o)

Tillslut hamnade jag som vanligt på barnavdelningen.....på jC:s barnavdelning. Där finns det kläder i min storlek..... Jag önskar faktiskt att jag var både längre och bredare så jag kunde bära upp "vuxenkläder"... Men det kan ju vara ganska behändigt att vara liten också, jag kanske rent av kan åka på barnbiljett till Stockholm på tisdag *s*
Jag köpte några enkla t-shirtar med tryck på, jag gillar sådana, oavsett mode. Det går an att handla på barnavdelningen nu när jag inte jobbar på skolan längre, jag slipper höra: "Kolla!! Fröken har lika tröja som mig!"


*shit....det här liknar en modebloggning, fast med förmodligen helt omoderna kläder*
När jag ändå är igång att babbla mode så måste jag bara berätta att jag hittat en t-shirt tack vara Wysteriias blogg som jag så gärna vill ha, jag blev besatt av den! Den finns på Topshop, vet inte om den finns på någon affär i sverige.
Nu blir jag lite rädd för mig själv, jag låter som en modebloggare med "vill haaa"! Bäst jag slutar innan jag skriver "naw" också! Någon som vet bra affärer med små storlekar som inte kostar skjortan? Typ xxs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0