Rädda Joppe, död eller levande!

Klippt och klistrat från min messenger när jag berättade för min vän Mia om larven:

M@rie säger:
kolla filmen på min blogg
Mia säger:
aha oki
Mia säger:
nämen stackars liten han kommer ju dö ju
M@rie säger:
ja, alldeles säkert....
M@rie säger:
ska jag ta in han ?
Mia säger:
ha ha, nja han dör nog i vilket fall som helst, vad äter dom?
M@rie säger:
han kanske kan bo i en burk..
M@rie säger:
ingen aning, blad
Mia säger:
Hi hi ja det funkar nog kanon
M@rie säger:
fan, jag springer ut och kollar han är kvar
Mia säger:
Ja skynda skynda!!! Rädda Joppe död eller levandes!
Mia säger:
Ha nu fick han ett namn oxå!
M@rie säger:
så där ja, han ska få lite halm också


Jag hittade den lilla ludna larven! Han har älgat på snabbt och förflyttat sig flera meter! Nu bor han i en liten burk och får väl heta Joppe då ;o)
Någon som vet vad larver äter?

UPPDATE: Joppe är nu väl omhändertagen, han har fått halm och morot. Eftersom jag inte vet vad larver äter men misstänker att dom äter blad, så hällde jag i lite franska örter åt honom också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0