Uppvisar tydliga tecken på åldersdefekter

Vi har fyndat idag....

Vi tog vår röda spruttnick-volvo och åkte till Ica Maxi. Eftersom det snart börjar tjatas från mannens sida om hårklippning så måste det ha varit högre makter som ledde oss till hyllan med klippmaskiner.
Det är ju riktigt ap-tråkigt att lägga stora summor pengar på en klippmaskin, men vi hade turen att hitta en oförskämt billig modell från Philips. Det bästa med den är att mockafjösen som man justerar länden med sitter fast helt och hållet, och kan alltså inte trilla av under klippning.
Nu slipper vi sådana här missöden vid hårklippningen :o)

För att man ska vara säker på att det är just en klippmaskin för håret man har köpt så står det så här i bruksanvisningen:
"Apparaten är endast avsedd för att klippa hår på huvudet. Använd den inte för något annat ändamål."

Jag undrar genast; vad kan man mer använda den till och vad kan hända då?

Nöjda med fyndet gick vi ut till vår Röda Fara. Till min förvåning stod det ingen röd Volvo på parkeringen uten endast en mörkt brunröd Volvo.
Förvirrad insåg jag att det faktiskt var den bilen jag köpt tidigare idag, jag måste ha missat den lilla detaljen, jag trodde att den var röd-röd liksom, kanske något solblekt också....
Det skrämmer mig något;

  1. Jag kan mycket väl försöka ta fel bil på en parkering.
  2. Jag kan också ha missat annan väsentlig information om bilen.
  3. Jag uppvisar tydliga tecken på åldersdefekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0