mUSEUM

Johopp.... det blev ju inte riiiktigt som vi hade tänkt oss idag.... Jag satt ju imorse och googlade ifall det möjligen skulle vara någon loppmarknad här i krokarna idag. Jag hittade ingen så det slutade med att vi bestämde oss för att åka till Verket i Avesta. Det skulle vara någon form av upplevelsemuseum där. Vi trodde givetvis att det hade något med stålverk och gamla gruvor att göra och att kanske barnen skulle få leka gruvarbetare.

Vi betalade inträde och började smått förvirrat knata runt inne i museet och kika. Det var flera våningar. Riktigt mörkt överallt med skum punktbelysning här och där. I bakgrunden spelades mystiska toner, det dånade och lät som porlande vatten om vartannat. Barnen blev givetvis vettskrämda först av den spöklika stämningen. Det var tydligen farligt att gå där också, överallt satt varningsskyltar om fallrisk. Kändes som en bra kombination med mörkret!
Det var konstverk blandat med gamla industrimiljöer.
På ena våningen hängde skulpturer i trådar som fick dem att se svävande ut, på en annan våning var det lysande glasskulpturer. Det var väldigt fint, men kanske inte riktigt vad jag hade lovat barnen!
Jag knäppte många kort men det var svårt att få några bra eftersom det faktiskt i princip var bäcksvart där inne!
Jag ska prova redigera i Photoshop så får vi se.
Innan vi åkte hem stannade vi vid Dalahästen i Avesta och gick in på Bagheera Outlet och Överskottsbolaget. Liksom för att bekräfta för oss själva att vi inte är ett konstintresserat par i övre medelåldern utan faktiskt i princip ÄR UNGDOMAR!
Men den visionen krossade jag också när jag köpte mörk choklad på ÖB......
JAG VILL INTE BLI GAMMAL!!!


Klicka på bilden för att komma till tävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0