Akuten

Kvällen igår spenderades på akuten.....
På eftermiddagen fick jag ont i ryggen/njurarna och det blev snabbt bara värre och värre, tillslut kunde jag inte gå upprätt. Så vi åkte till akutmottagningen i orten där kråkorna flyger upp och ner.
Efter ett par timmars väntan sittandes på en stenhård pinnstol (jag försökte till och med krypa ihop och ligga i stolen) blev det äntligen min tur.
Doktorn kom in i rummet, läste på provsvaret och konstaterade att jag hade en rejäl urinvägsinfektion, gav mig ett par pencillintabletter och ett recept på fler, sen fick jag åka hem.
Han frågade inte ens hur jag mådde! Han sa inte ett endaste ord till mig förrutom att jag skulle få pencillin! Han hade lika gärna kunnat kila ut i väntrummet och slängt åt mig pencillinen så jag sluppit vänta!
Hemma igen sent på kvällen, vet inte om det var en reaktion på pencillinet, men jag spydde som en räv innan jag gick och la mig.
Nu är jag mest bara trött och har ont....

Loke är på sitt bästa humör *läs inte*
Han vill promt titta på en informationsfilm om hur man odlar sockerbetor och hur Volvo BM:s tröskor funkar. Filmen är från 50-60-70-talet....behöver jag säga något mer?
Jag har lagt upp den förr....men den är ju så spännande att den tål att läggas upp igen ;o)
/>
Kan någon berätta för mig varför alla pratar lika käckt och rappt i alla gamla filmer? Det måste ju bero på ljudinspelningen?



Förresten får ni väl komma igen nu och tipsa om läsvärda bloggar i inlägget en bit under!

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Krya på dej MU... jag har haft strömavbrott tre gånger sen du ringde... den här dagen kommer bli skoj!

2008-11-27 @ 08:45:14
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Nicole

Det finns verkligen läkare av alla sorter!! arg

Stå på dig...

Jag vart hemskickad engång från våran närakut med diagnosen "muskelsträckning", 8 tim senare var vi på en större akut och tada... jag hade njursten...

Så ligg på dom om du känner att pencillinet inte hjälper! Njur problem är inte kul alls. 3 UVI, 2 njurbäckeninflammationer, 3 njurstenar 1 blodförgitning och 2 operationer senare har jag äntligen fått en OK stämpel på mina njurar...



Hoppas att du känner dig bättre snart!!

Krya på dig!

Kram

2008-11-27 @ 08:45:22
URL: http://www.varmdomorsan.se
Postat av: AnnaKK

Men stackare!!! Hoppas verkligen du har mindre ont idag!? Vad jag vet kan man kräka av smärta (iallafall om man har njursten och liknande).



Krya på dej!!!



Kramisar! :-)

2008-11-27 @ 08:45:28
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Markus

Hehe ja alltså jag är ganska ny i gemet här.. har bloggat i typ en vecka :D..

din blogg hmm.. jag berättade för syrran att jag hade en blogg igår och då sa hon att du också hade en ganska seriös..

så du ska va med i tidningen också, va skoj lär ja nästan kika in!.. är intervjuen redan klar eller? :) och dessutom RIX FM... hehe snart är du värsta B-kändis! :D.. det tog väll inte så lång tid att läsa igenom min blogg... hehe.. har du några bra blogg tips?



trist att va sjuk... vad gör du annars då?



//Markus

2008-11-27 @ 08:56:49
URL: http://tavast.blogg.se/
Postat av: Mia

Blir så f-bannad på doktorer. Det kanske är något som går här i trakterna för på läkarstationen är dom helt hopplösa nu! Krya på dig!

Kram

2008-11-27 @ 09:57:08
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Jen

Hohoho! Denna minns jag! :D



Stackare, hoppas du mår bättre snart...

Jag gav dig en utmärkelse och stal en bit av din sida...

hoppas inte det gör något.

Men säg till mig annars så tar jag bort det.

Ehh, kram kram

2008-11-27 @ 09:57:33
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Liten E

Jag menar att jag somnar vid tre-fyra.. vaknar vid fem-sex och matar.. sedan somnar jag oftast om en timme innan hon vaknar igen.. och det är det :s Trött Liten E numera!



Bra att du fick åka in gumman!

Grönt te är bra förresten.. och citronvatten som du redan fått tips om .. och hm.. var det.. lingon? Nej, det var det kanske.. ?! Men grönt te iaf :) Kram

2008-11-27 @ 09:58:04
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: elena cn

Shit! Vad jobbigt med urinvägsinfektionen. Den läkaren kanske ska gå en charmkurs...om det nu skulle hjälpa?



Hihi, på skolan jobbar vi med vikingarn och jag hade beställt en film. När vi satte på den var den från 1959! De pratade så där fort och med ett språk så både eleverna och vi pedagoger bara satt och gapade...de fattade ingenting. När speaker rösten berättat klart var det helt tyst en stund och jag undrade om det var fel på ljudet men då återkom rösten igen. Man är ju ine van med flera sekunders tystnad och en rullande film:)

2008-11-27 @ 13:08:54
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo72)

Finns inget värre än läkare som gör sådär alltså!!! Så han/de kollade alltså inte nånting mer än på provsvaret... *suckar*

Håll koll på värken åt njurhållet - kommer den tillbaka och särskilt om du får hög feber, så åk direkt in på akuten igen!

Jag talar av egen erfarenhet eftersom jag haft hur många UVI som helst och även njurbäckeninflammation, njurstenar mm. Allt detta har inneburit massor med penicillinkurer - så nu är jag resistent mot nästan allt penicillin...



Kram på dig

2008-11-27 @ 16:11:13
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Alexandra

Hoppas du mår bättre idag. Fick ui som gick upp i njurarna när Loke var nyfödd. Fick 40 graders feber och var helt väck. Lägg då till att man skulle fixa det där med att amma sitt första barn. Fy! Men jag fick istället åka till gyn.akuten iom att jag var så pass nysprättad, så då gick det lite smidigare än akuten. Penicillinet var dock uräckligt att ta "rent" - kräktes upp första dosen. Sedan tog jag med fil och då överlevde jag. Och skriver man så här långt kommenar så får man inte plats i fönstret och jag ser inte nu vad jag skriver. kram

2008-11-27 @ 17:04:44
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com
Postat av: Marra

Ussh vad jobbigt! Sånt är inte skönt! :O(

Men vilken otrevlig läkare, ussh!

2008-12-02 @ 19:04:39
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0