....en singeldusch...

Jag har väntat ut Lokes middagslur hela dagen.
Jag såg fram emot att få ta en dusch i lugn och ro och att få plocka i köket ifred.
Förstår ni hur lyxigt det är att få duscha ensam??
Att inte behöva klappa händerna och jubla titt som tätt över plask i vattnet, att inte behöva leka tittut och inte behöva göra roliga tomteskägg och peruker av skumbadslödder!?
DET
mina vänner är vardagslyx. (ett ord som jag för övrigt har fått på hjärnan...)

Jag har nämligen alltid Loke badandes i badbaljan medan jag duschar och då måste jag bara vara rolig lektant, låta och se förvånad ut varje gång han plaskar och dela varmvattnet med honom.
Oftast så gör det ingenting, men ibland skulle det vara bra lyxigt att få slösa slut på varmvattnet helt själv och bara dusha utan att tänka på något annat.

I alla fall så vägrade Loke sova middag idag vid den tiden han brukar, han somnade inte ens i bilen när jag åkte och handlade med Ellen!
Så på eftermiddagen satte jag mig med honom i soffan framför en film.......
Nu, en timme senare vaknade jag med ett ryck och den dära obehagliga känslan man bara kan ha när man somnat på soffan! Man är så dödens trött att man skulle kunna mörda för att få sova resten av livet, man är förvirrad, lite arg utan anledning, det är varmt och det smakar grävling i munnen.....

Det var min lyxdusch och mitt bestyr i köket som gick upp i rök det!


[nyvakna]
Glöm inte bort att rösta eller delta i FreakyFridayFoto!

Veckans Läsare blev Monica! Vem blir nästa veckas läsare

Kommentarer
Postat av: Olle

Smakar grävling?? Hmm..har faktiskt aldrig haft nöjet att tugga på en grävling så jag vet inte om det verkligen smakar så. Jag tycker det brukar smaka sur, ljummen frottéhandduk...fast det kanske är så grävling smakar? :) Vi låter WTF testa!!

2008-10-10 @ 15:51:19
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Monica

å jag kommer ihåg den tiden !

Man kunde aldrig gå på toa i fred,men den kommer tillbaka jag lovar dig ;)



Han kände väl på sig att du ville vara en stund själv...



Ha så trevligt i kväll!!

2008-10-10 @ 16:15:26
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Isabel

Snygg hårfärg!!! Och tack för grattiset. Det ska bli jätte kul att plugga. Och att flytta, fast det är mycket att göra när man ska flytta.

2008-10-10 @ 18:11:52
URL: http://bellanros.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha! Det är sådana här inlägg man som barnlös ska ta till sig och tänka på.

De får en att förstå hur mån man ska vara över livet man har,

och inte gnälla på diverse petitesser.

Jag kan ju trots allt duscha singel hur ofta jag vill :D

Kram kram på dig

2008-10-11 @ 10:46:50
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0