Ätit något i tron att det var nåt annat?

Urk.....jag har ätit den märkligaste glassen jag nånsin ätit tror jag! Med en smak av chilichoklad. Den var verkligen inte god, att jag inte förstod det av namnet?
Den slår nästan den desserten som jag och mamma åt i London. Den bestod av glass och något slags godis överst har jag för mig, när vi ätit en bit av den och närmade oss botten kom överraskningen fram.......konserverad majs! I glassen!
Ingen hit direkt......

När jag ändå kom in på det här med konstiga efterrätter så kan jag berätta om en gång när jag var liten och bodde hemma. Mamma och pappa hade beställt hem kinamat, en massa olika små rätter som kom i aluminiumformar. Till efterrätt skulle det vara friterade bananer och glass.
Jag tycker inte om bananer så jag åt bara glass. När de övriga i famljen mumsat i sig en hel del av den friterade bananen kläckte pappa ur sig att den faktiskt smakade lite märkligt.....
Han började peta i bananen och kom fram till att den även såg märklig ut.....det var ingen friterad banan...det var en vårrulle!
Haha, vilken tur att jag inte tyckte om banan tänkte jag då. Om jag inte minns fel så hade min äldre bror Fredrik glufsat i sig större delen av "bananen" innan efterrättsbluffen uppdagats! :D

Har ni ätiti något i tron att det var något annat nångång?


Kommentarer
Postat av: Olle

När jag var liten hade vi kaninuppfödning....och av nån underlig anledning åt vi "kyckling" väldigt ofta... Inte fattade jag vad det var vi åt! :P

Traumatiskt! :)

2008-09-29 @ 20:17:45
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ha, ha, lät inge vidare gott det där. Nja jag har aldrig ätit något men skulle dricka vatten en gång och så var det citrondricka. Det smakade f-n eftersom jag var berred på vanligt vatten. Röstat förresten, superkul att åka iväg sådär men förstår om du är nervis! Kram

2008-09-29 @ 20:47:54
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Monica

usj jag har ätit fårTESTIKEL!!!!!

gör inte om det ,men egentlig smakade det inget ,men nu när jag vet VILLJAGINTEHAMERA SÅNN!!

2008-09-29 @ 21:53:24
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Det där med kanin verkar vara en vanlig missuppfattning. I Spanien kom mina släktingar släpandes på en levande kanin. När vi skulle äta paella var det visst kyckling som serverades. Jag såg aldrig till kaninen något mer.



Men, chokladchili låter gott! Smakade sådan choklad (inte glass) i helgen och den var smaskig.

Postat av: Jen

Njae, det är väl det klassiska.

Mumsade glatt i mig leverstuvning som unge tills någon förklarade vad det verkligen var.

Det slutade med att jag och syrran blev vegetarianer men skulle prompt äta på Mc Donken,

vi beställde hamburgare utan hamburgare!?

-Knasfamilj-



:D

2008-09-29 @ 22:41:02
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lotta

Chilichoklad lät inge vidare faktiskt !!

Mamma blev lurad att äta kanin i tron att det var kyckling när hon var liten. Hon har aldrig ätit kyckling sen dess !

Själv har jag inga så'na erfarenheter själv, har nog aldrig blivit utsatt för nå't sån't, tror jag i alla fall .......=

2008-09-29 @ 23:27:30
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0