(o)önskad hårväxt

Förresten, appropå inlägg om stress över lurviga ben så måste jag spinna vidare på detta.
Jag tillhör som sagt inte den kategorin som stolt svänger mina lurviga bland allmänheten. Det finns visst tjejer som gärna flaxar med armarna med stora tussar av grovt hår där under och tycker att det är förnedrande att behöva ta bort oönskad hårväxt som i deras fall uppenbarligen måste vara önskad.
Jag förstår inte detta.
Marica skrev en kommentar till mitt lurviga inlägg och undrade om jag hade något bra tips på att göra sig av med håret, jag svarade att en sån där epilator är ganska effektiv, om man inte är känslig.....
Jag hade en sådan förrut, rackarns vad det gjorde ont på benen, men det gick att härda ut. En dag skulle min mamma komma över och vi skulle åka och bada. Efter en snabb bedömning kom jag fram till att både ben och armhålor måste fixas, jag var höggravid den sommaren och det var inte allt för lätt att nå alla ställen. Jag tog fram epilatorn och fick liksom nästan kasta den mot benen för att nå. Det stod i bruksanvisningen att den även fungerade under armarna så jag skulle prova en liten dutt där för att se hur ont det gjorde.
Det är nån form av snurrande hjul på apparaten....jag höll den visst åt fel hålli hundraåttio knyck burnade den under hela armhålan istället för den där lätta lilla provdutten om jag tänkt mig.
Mitt ansikte ändrade snabbt utseende och förvreds i en Jim Carrey-liknande grimage i kombination med ett illvrål. Satan-i-helvete vad ont det gjorde och jag blödde till och med. Min nu alldeles släta armhåla svällde upp som en illröd tennisboll ocj jag kunde inte fälla ner armen på ljusår på grund av smärtan!
Efter den händelsen hamnade epilatorn långt in i garderoben och har inte använts sen dess......
Men jag vidhåller att den var mycket effektivbenen.
image329
Nej, en hederlig rakhyvel är nog det enklaste, eller hårborttagningskräm, varför exprimentera med ett väl beprövat recept!?

Kommentarer
Postat av: Eva B

Jag har en vännina som kommer från Sri Lanka och hon och hennes döttrar går regelbundet till en kvinna som tar bort oönskad hårväxt med hjälp av en tråd. Vet inte riktigt hur det går till men vad jag förstår har hon ena änden av tråden i munnen och den andra i händerna och drar över hårstråna (tvinnar liksom bort håret). Enligt henne är det väldigt effektivt och drar ut stråna med rötterna. Ska be henne om en utförligare beskrivning och fråga om det gör ont nästa gång jag träffar henne.

2008-04-22 @ 22:43:03
Postat av: Josse

Hallu Tjejen!!!

Va bara tvungen att titta in och tacka dig för dina snälla ord på min blogg.... Blev sååå glad ska du veta... =)

Och så får jag la tillägga om hårväxt temat =) De e ett jäklans skit de där,,Karlarna har de bra! =)

Kram på dig Josse

2008-04-22 @ 22:54:31
URL: http://in-myhouse.blogspot.com
Postat av: Marie

Eva: Ja fråga henne om det! Det lät intressant!

2008-04-22 @ 22:57:02
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Rickelito

Du verkar va en kul prick!
Om jag ska lägga mig i debatten om hårväxt, så kan jag väl erkänna att även jag tar bort håret under mina armar...
Men det som växer på benen får vackert sitta kvar! Jag må vara lite fåfäng, men någonstans får man fan dra en gräns ;)

2008-04-22 @ 23:16:40
URL: http://www.bloggis.se/rickelito
Postat av: Mia

ja, den här förbannade hårväxten!! jag gick faktiskt å tänkte på det här om dan att den snart är dags å börja raka benen igen, det är ju såå jävla tråkigt, å tid tar det oxå. Hade jag massor av pengar så skulle jag inte tveka en sekund för att ta bort det med sån här laser strålning..
Måste oxå bara passa på å skriva att jag tycker om att läsa din blogg!! ha det bäst! kram

2008-04-23 @ 18:43:31
URL: http://mioli.blogg.se
Postat av: Evelina

Vilken rolig historia. Du fick mig att le lite när allt känns lite mulet!! Får nog kolla din sida fler gånger.
Kram

2008-04-23 @ 20:57:52
URL: http://evelinagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0