Lokes läkarbesök....

När jag ringde till sjukhuset innan vi åkte hade Loke 39 graders feber och rosslade kruppigt både när han andades, hostade och pratade. Han var pipig och hängig.
När vi kom fram till sjukhuset var ungen sitt vanliga vilda jag igen. Febern var kvar med annars var han som han brukar vara. Han fick bli undersökt ändå av en doktor, eller var det möjligen en ALU eller PRAO-elev?
När doktorn kommer in i undersökningsrummet smyger han raka vägen fram till Loke och knackar honom på axeln; -Hej Loke, får jag titta i din hals?
Loke blir blyg och lite sur....: -...meeeeej. [nej]
Doktorn lyssnar på Loke och låter halsen vara. Han frågar i stället Loke om han får lyssna med stetoskop. Loke svarar buttert nej, men jag drar upp hans tröja ändå. Doktorn lyssnar lite tafatt och konstaterar att det är lite svårt att höra, och ger upp.
Nästa undersökningsobjekt är öronen, doktorn frågar Loke om han har ont i öronen? Gissa vad Loke svarar? -....meeeej...
Jag tar då ett fast grepp om Loke i famnen så att doktorn kan lysa i öronen. Loke protesterar inte och visste förmodligen inte vad han svarade på. Han är visst lite röd i öronen men eftersom han själv hävdar att han inte har ont så kan det ju inte vara någon fara menar doktorn.
Vi blir hemskickade med en för mig alldeles ny upplysning; man kan ge barn Alvedon om dom får hög feber!! Ha! Tänk, den hade jag inte hört förr! ;o)

Jag kände mig både dum och irriterad, vilken tvååring svarar ärligt på frågor och låter frivilligt en doktor glo i halsen?
Han verkade tro att jag bara var en fjantig hönsmamma, men Loke lät faktiskt jättehemsk innan vi åkte!
Jag svängde in på vårat apotek hemma och handlade Alvedon, det verkar ju vara en helt suverän medicin [läs ironi]! Jag hämtade också ut en flaska mollepect, jag hade visst ett gammalt recept låg som jag kunde ta ut på.
Men jag hoppas att den inte kommer behövas!

Kommentera? Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Ja du - den doktorn (eller vad det nu var) var ju inte mycket att hänga i julgranen... *suckar*

Hoppas Loke är piggare nu då, och att det inte blir nåt mer rossel och pip.



Kramar från ett gråtrist och regnigt Orsa

2008-08-26 @ 17:21:25
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: whatthefuck

Men MU.... DET SKA VARA BARNALVEDON.... glöm inte det ;) BARNalvedon! inte VUXENalvedon!

2008-08-26 @ 19:34:38
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Olle

Smart läkare... Vissa kan man undra vart dom fått sin läkarleg. ifrån!?!

Min gamle företagsläkare i Enköping borde inte fått vara läkare. För det första var han fruktansvärt otrevligt snorkig, och tog mig inte på allvar. Jag hade ju grymt eländig tennisarmbåge, men det verkade han inte fatta, och gjorde inte ens nåt test för att se om jag hade tennisarmbåge! Fan va jag njöt när jag några månader senare ringde dit för att få kopior på journalerna, och han lite nonchalant frågade varför jag skulle ha dom och hur det var med armen. "Den är amputerad, tack för att du frågar" svarade jag. Oj va trevlig och tillmötesgående han blev direkt!! :)



Oj va långt det blev...sorry! :P

2008-08-26 @ 19:40:06
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Suck! först över att vår vårdcentral är så puckade. Dom ville heller inte ta emot S när jag kom släpandes med honom efter bilolyckan. Att sitta och åka till barnakuten för ingenting känns säkert ännu käckare not.



Hoppas Loke snart är piggare!

2008-08-26 @ 19:56:44
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0