Julfesten

Jodå, det gick bra igår på julfesten, när vi väl kommit iväg.....
Så här i efterhand kan jag erkänna att mitt projekt som jag drog igång innan vi skulle åka kanske inte var det smartaste......
Loke-liten hade nämligen fått något oidentifierat kladd i håret som inte gick att tvätta bort, kan det ha varit tuggummi?
Jag har hört att om tuggummi fastnar på något så kan man enkelt få bort det om man lägger föremålet i frysen en stund, men eftersom jag tack och lov inte betraktar Loke som ett föremål så valde jag istället klippning.
Loke tyckte först att det var mycket skojigt att bli klippt, dessvärre tröttnade han fort, trots pepparkakor och russin och första parkett på en stol framför tv:n......
Inte så mycket att välja på, tiden rann iväg, bara att stoppa ungen i duschen och tvätta hans fläckvis klippta hår..... för att kompensera de oklippta testarna fick jag fixa hans frisyr med hårgele.
Loke hjälpte glatt till att kladda i gele tills han såg ut som en singelkarl i fyrtioårskrisen...

Väl framme på julfesten gick allt mycket fort, Luciatåg, julklappsutdelning och fika, det blev ingen fikakorg för vår del utan en traditionell plastkasse. Jag upptäckte att min korg inte alls var konstruerad som en fikakorg bör vara med ett handtag över hela, den hade två handtag, ett på vardera sida.
Det graciösa över en romantisk fikakorg försvinner liksom då och det ser mer ut som man kånkar på en drickaback eller nåt liknande.

Ikväll är det dags igen, dotterns klass ska ha julfest och hon ska vara Lucia! Men idag kanske det går på ren rutin eftersom jag tränade på julfestligheter igår ;o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Är min systerson/gudson :) Dina barn på bilderna i inlägget va? :) Jättefina!! kramar

2008-12-11 @ 08:41:53
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Minna

svar: jag vet vad du menar med pixligt men samtidigt inte... skulle tro att det är en effekt som upptår på vissa ställen där kontrasterna är väldigt höga och tack vare lensbabyn så blir det dubbelexponerat där och varannan pixel blir av ena färgen och nästa av en annan kanske. aldrig haft det problemet...

2008-12-11 @ 08:54:58
URL: http://enfotografsvardag.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Japp, lastbilschaffis är mannen. Tänkte på det där med kassen/korgen...jag brukar ta ryggsäck! Jag räknas i bland som skogsmulle, undrar varför?

2008-12-11 @ 08:59:48
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahahaha, jag blev lite orolig där i början... jag trodde du skulle läggán i frysen ;)

2008-12-11 @ 10:17:30
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Tessan

Haha! Ja, det var ju väl att du inte stoppa in honom i frysen :D. Ja, julångest kan nog alla ha, oavsett om man har barn eller inte. Jag rullade 200 köttbullar igår till hunddagiset. Och vad hände? Jag tappade pepparkaret...inte smart. Ingen av tjejerna kan i alla fall klaga på att dem är smaklösa!

2008-12-11 @ 22:58:30
URL: http://www.metrobloggen.se/tessilessan
Postat av: annie

en sån gullig "tomtenisse" skulle man ha hemma till julaftonsmorgonen.

2008-12-12 @ 12:41:24
Postat av: annie

alfred får lov att "tomta" i jul också,helst hemma hos mig.han får ta med sig "lucan" också...

2008-12-12 @ 12:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0